رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631604

وظیفه تاریخی هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران

ساعت 24 - رسانه‌های مستقل از قدرت با این راهبرد که باید قدرت میان نهادهای مدنی ونهاددولت به طور متوازن تقسیم شود حمایت از نهاد‌های خصوصی را دردستور کار قرارداشته ودارند. رسانه‌های متعهد به توازن قدرت برای محقق کردن راهبردیادشده حمایت از بنگاه‌های خصوصی دربرابر سخت گیری‌های دولتی را در دستورکارداشته ودارند.

این رسانه‌ها و کارشناسان ازاد اندیش باورداشته ودارند که باید از نهاد خانواده در برابر نهاددولت حمایت کرد. به همین دلیل است که نرخ تورم پرشتاب که بلای جان شهروندان است را در دولتهای گوناگون نکوهش کرده ومی کنند. رسانه‌های هوادار تقسیم قدرت متعادل بین دولت ونهادهای مدنی از حزب‌های سیاسی ونیز تشکل‌های کارفرمایی و کارگری دربرابر زیاده خواهی دولتها حمایت کرده ومی کنند.

به طور مثال رسانه‌ها از فلسفه تاسیس اتاق بازرگانی به مثابه بالاترین نهاد قانونی که بخش خصوصی دارد حمایت کرده و نسبت به دولتی سازی این نهاد حساسیت داشته ودارند. .دولتهای نهم ودهم اما این را نمی خواستند و به تضعیف این نهاد پرداخته و راه ورود این نهاد به مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری را بستند. حالا دولت سیزدهم گامی فراتر پیش نهاده ومی خواهد اتاق بازرگانی ایران را همانند یکی از اداره‌های خود کرده وضمن ینکه از منابع مادی و مالی این نهاد استفاده می‌کند راه نقد دولت دراین نهاد مهم را نیز مسدود کند. به همین دلیل بود که دولت سرانجام توانست شرایطی که به ان تمایل داشت را براتاق بازرگانی ایران تحمیل کند.

درحالی که شعله‌های نقد دولت در اتاق ایران تاحدودی مسدود شده است اما برخی در دولت به این فکر اافتاده‌اند بقیه راهبردهای خود رد باره بخش خصوصی را ادامه داده و نهادخصوصی را زیر تیغ قراردهند. دخالتهای دولت در انتخابات اتاق آبادان ونیز برخی دخالت‌های دیگر این گمانه زنی که دولت می‌خواهد اتاق را از ویزگیهای یک نهادخصوص تهی کند را تقویت کرده است. دراین وضعیت است که اعضای هیات نمایندگان در اتاق ایران ونیز اعضای هیات رییسه اتاق وظیفه‌ای تاریخی بردوش دارند. واقعیت این است که اگر رییس اتاق تصورمی کند می‌تواند با مهربانی و مدارای بیش از اندازه و بردباری دربرابر زیاده خواهی دولت راه رابرای زندگی مسالمت امیز هموار می‌کند سخت در اشتباه است. نهاد دولت با هرگرایش سیاسی اگرراه را باز ببنند همه قدرت اتاق را می‌خواهند. اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی باید به وظیفه تاریخی خود عمل کرده وراه رابردولت ها ببندند. .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها