رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631891

انتقاد گسترده رییس اتاق ایران از دولت

ساعت 24 -امروز یکشنبه 26 فروردین 1403 هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران رییس اتاق بازرگانی ایران نشست ماهانه خودرا برگزارکردند. دراین نشست برخلاف انتظار از نرم خویی ومدارای بیش از اندازه رییس اتاق ایران نسبت به دولت خبری نبود. صمد حسن زاده درنشست هیات نمایندگان اتاق ایران به تصمیمهای دولت اعتراض کرد.

رییس اتاق ایران گفت: تامین ارز و تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی با سختگیری‌های کنونی بانک مرکزی جهش تولید را تسهیل نمی‌کند. ۴۰ درصد بهره بانکی که آن هم به سختی تامین می‌شود تولید را برای تولیدکننده فاقد توجیه اقتصادی می‌کند. صمد حسن زاده رییس اتاق ایران در یازدهمین جلسه هیات نمایندگان دوره دهم اتاق بازرگانی ایران در واکنش به اظهارات حسین سلاح ورزی، رییس پیشین اتاق ایران، درباره دخالت نامتعارف دولت در امور اتاق گفت: از آقای سلاح ورزی برای دلسوزی که برای فعالان اقتصادی و به ویژه اتاق بازرگانی دارند تشکر می‌کنم و ممنونم که ایشان با اظهارات شخصی خود ما را ارشاد فرمودند. وی افزود: ایشان موضوعاتی را درباره دخالت مقامات مطرح کردند و انشالله اتاق بتواند در مسایلی که به عهده اتاق است از جایگاه بخش خصوصی صیانت کند.

حسن زاده ادامه داد: فعالان اقتصادی حرکت‌های بی منطق و غیرقانونی اسراییل را محکوم می‌کند و خواستار صلح و امنیت برای تمام جهان و کشور جمهوری اسلامی ایران است. امیدواریم مسائل جهانی توسط مراجع قانونی حل و فصل شود. وی تصریح کرد: اعتقاد دارم فعالان اقتصادی می‌توانند جهش تولید را محقق کنند اما مسئولین نظام باید زیرساخت‌های تولید را ارتقا دهند. حسن زاده گفت: تامین ارز و تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی با سختگیری‌های کنونی بانک مرکزی جهش تولید را تسهیل نمی‌کند. ۴۰ درصد بهره بانکی که آن هم به سختی تامین می‌شود تولید را برای تولیدکننده فاقد توجیه اقتصادی می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق ایران به زودی نظر خود را درباره سیاست‌های پولی و ارزی سال جاری را تهیه و ارائه کند. وی افزود: پیش نیاز جهش تولید و برقراری ثبات دست برداشتن دولت از تولید و قیمت گذاری کالاهای تولیدی بخش خصوصی و محور قرار دادن تقویت تولید رقابت پذیر است. وی اظهار کرد: وجود انحصارها تبعیض علیه بخش خصوصی است و امروز انگیزه مردم در سرمایه‌گذاری در بورس از بین رفته است. وجود مشکلات در تضمین قراردادهای دولت با بخش خصوصی و هزاران میلیارد تومان طلب بخش خصوصی پیمانکاران دولت مشکلات موجود دیگری است و رفع این مشکلات تلاش سه قوه را می طلبد. رییس اتاق ایران اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ برای همه هیات نمایندگان سال سختی بود اما این هیات همواره در کنار ملت ایران ماند و تلاش کرد. بخش خصوصی انتظار دارد علی رغم سیاست‌های اقتصادی داخلی و فضای بین الملل شرایط ایجاد شغل و درآمد و رفاه برای همگان فراهم شود.

وی تصریح کرد: پیام روشن اتاق برای دولت و نظام حفظ ثبات اقتصادی و پذیرش حداکثری برای گشایش در سیاست بین الملل است و اتاق هم تمام توان خود را برای تولید رقابت پذیر به کار می‌گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها