رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631956

بازارهای مالی منطقه در سرازیری

ساعت 24 - شاخص اصلی بورس قطر ۰.۸ درصد سقوط کرد. به گزارش صدای بورس، اکثر بازارهای سهام در منطقه خلیج فارس روز یکشنبه پس از حملات هوایی ایران به رژیم اشغالی، با کاهش بسته شدند. ایران هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل حمله هوایی که منجر به کشته شدن دو فرمانده ارشد و پنج مستشار نظامی در محوطه سفارت خود در دمشق شد، علیه اسرائیل تلافی خواهد کرد و خطر تشدید بیشتر درگیری‌ها در خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

 شاخص عربستان سعودی پس از افت حدود ۲ درصدی در طول جلسه ۰.۳ درصد کاهش یافت. سهام بانک ملی عربستان سعودی، بزرگترین بانک عربستان، ۳.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

سهام شرکت فرست میلز ۱.۴ درصد سقوط کرد و معاملات سهام پس از پایان حق تقسیم سود نقدی به پایان رسید. در بورس قطر - که هفته گذشته به مناسبت عید بسته شد - شاخص اصلی سهام ۰.۸ درصد سقوط کرد؛ و بسیاری از شرکت‌های فهرست شده در آن، از جمله بانک ملی قطر که سهام آن ۱.۲ درصد سقوط کرد، ضرر کردند. شاخص کل بورس کویت معاملات خود را با افت حدود یک درصدی به پایان رساند.

از سوی دیگر، شاخص ۳۰ بورس اوراق بهادار مسقط امروز با اندکی افزایش ۰.۰۸ درصدی بسته شد. تحلیلگران گفتند که انتظار می‌رود قیمت نفت که کاتالیزور بازارهای مالی خلیج فارس است، در معاملات پس از حمله شب گذشته ایران افزایش یابد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها