رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632363

داستان حجاب و چند پاره شدن اصولگرایان

ساعت 24 - ساعاتی پس از انتشار توییت فضائلی، شبکه‌های اجتماعی داخلی کشور پر شد از توییت‌هایی که در آن‌ها نقدهای جدی به فضائلی وارد شده بود. پیام‌های رد و بدل شده در کانال ایتا مرتبط با جبهه پایداری و سایر طیف‌های رادیکال اصولگرا، نشان می‌داد که حرکتی هماهنگ در این طیف‌ها در برخورد با توییت فضائلی در پیش گرفته شده است.

این در حالی است که همین حرکت‌ها در راه‌اندازی گشت‌های ارشاد پیش از این منجر به وقوع ماجرای فوت مهسا امینی شده بود. تذکر دفتر رهبری و نقدهای چهره‌های دلسوز برای پایان دادن به رفتارهای غیر متعارف گشت ارشاد برای جلوگیری از تکرار است. در یک نمونه از این برخوردهای افراطی علیه فضائلی، روزنامه کیهان در کانال تلگرامی خود، توییت انتقادی مهدی سلحشور، مداح اهل بیت از مهدی فضائلی را منتشر کرد و نوشت: جهت اطلاع امت حزب‌الله. قطع به یقین می‌گویم سلوک حضرت آقا تضعیف سرباز در میدان نیست، تذکری هم لازم باشد به خود فرمانده می‌دهند نه از بالای برج و بارو و سکوی دشمن...

راستی دستگاه‌های متعددی که فعل واجبشون رو مدت‌هاس رو زمین گذاشتن تذکری دریافت نکردند؟ضمنا برای آگاهی امت حزب‌الله فقط 5 تا از کارهای باقاعده‌ای که در این مدت در بحث عفاف و حجاب انجام دادید بفرمایید. ». لشکر سایبری تندروها وقتی با تاکید موکد دفتر رهبر انقلاب در موضوع توییت مواجه شدند، توییتی قدیمی از فضائلی را در کانال‌های خود بازنشر کردند تا اینطور نشان دهند که فضائلی از رویکرد قبلی خود پشیمان شده و توییت جدیدی را منتشر کرده است. فضائلی اما با مشخص شدن این راهبرد، توییت تازه‌ای را منتشر کرد و نوشت که هنوز بر سر همان مواضع قبلی خود قرار دارد و توییت منتشر شده قبلی‌اش درست است. فضائلی همچنین راهبرد تندروهای سایبری را نیز نمایان کرد و اعلام کرد از توییت یک سال و نیم قبل او استفاده ابزاری شده است! با افزایش دامنه حملات رادیکال‌های دست راستی به چهره‌های قدیمی اصولگرا و نهادهای خاص، این پرسش که این افراد و گروه‌ها از کدام آبشخور فکری تغذیه می‌کنند که حتی به نقد صحبت‌های عضو دفتر رهبری می‌نشینند؟مطرح شد. برخی تحلیلگران در پاسخ به این پرسش به رویکرد خاص تندروها اشاره کرده و اعلام کردند، با خروج رقبا از قطار برنامه‌ریزی‌های کشور، طیف‌های تندرو اقدام به نقد و تخریب افرادی می‌کنند که در ظاهر در اردوگاه آنان قرار دارند.

پس از حمله تندروها به اصولگرایان سنتی، معتدل‌ها، نواصولگرایان و حمله به سفارتخانه‌های انگلیس و عربستان و....سرانجام روزی از راه رسید که این کلونی‌های رادیکال به خودی‌ها هم حمله کرده و آن‌ها را می‌نوازند. ماجرای توییت فضائلی بخش‌های مهمی از این رویکرد افراطی را نمایان کرد تا اصولگرایان معتدل بدانند تا فرصت هست باید زمینه کاهش قدرت افراطی‌ها در ساختار سیاسی را فراهم کنند، در غیر این صورت آسیب تحرکات آن‌ها همه ساختار سیاسی و مصالح عالیه کشور را در بر خواهد گرفت.

در این کش و قوس همچنان برخی تلاش‌های افراطی برای افزایش نارضایتی‌های عمومی میان رادیکال‌ها ادامه دارد، ادامه برخوردهای سلبی با مردم بر سر حجاب و ثبت تصاویری از برخوردها با زنان ایرانی، دلسوزان کشور را نسبت به آینده نگران ساخته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها