رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 73801

چرا طلاق و بیکاری باعث مرگ زودرس میشود ؟

افرادی که نمی‌توانند خودشان را با شرایط ناخوشایند زندگی ، مانند طلاق و بیکاری ، وفق دهند ممکن است با نوساناتی دررضایت از زندگی مواجه شوند که به طول عمرشان لطمه می‌زند . در بزرگسالان بالای ۵۰ سال ، میزان بالای رضایت از زندگی باعث کاهش مرگ و میر می‌شود .

چرا طلاق و بیکاری باعث مرگ زودرس می‌شود ؟
به گفته محققان ، هرچند میزان رضایت از زندگی ، نسبتا یک‌جور و ثابت است ، اما در واکنش به موقعیت‌هایی که پیش می‌آید مانند طلاق و بیکاری ، ممکن است تغییر کند . بعضی از افراد ، ممکن است راحت‌تر و سریع‌تر خودشان را با شرایط جدید تطبیق دهند و بنابراین میزان رضایت‍شان از زندگی تقریبا ثابت است ، بعضی دیگر هم ممکن است نتوانند به این سرعت خودشان را با شرایط جدید سازگار کنند . محققان دریافتند تغییرپذیری درمیزان رضایتمندی از زندگی در طول زمان ، ریسک مرگ و میر را افزایش می‌دهد .
پژوهشگران ، هم میانگین میزان رضایت از زندگی در طول زمان و هم تغییرپذیری در میزان رضایت از زندگی در طول زمان را بررسی و تحلیل کردند . در طول این مطالعات محققان فهمیدند هرچه میزان رضایت از زندگی در شرکت کنندگان افزایش داشته ، ریسک مرگ و میر تا ۱۸ درصد کاهش یافته است . در مقایسه ، هرچه تغییرپذیری در میزان رضایت از زندگی بیشتر بوده ، ریسک مرگ و میر هم تا ۲۰ درصد افزایش داشته است .
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها