رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 156488

توصیه وزارت بهداشت برای پیشگیری از ایدز

ساعت24- رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بر ضرورت دسترسی همه افراد دارای رفتارهای پرخطر به آموزش، اطلاع‌رسانی و ابزار و روش‌های پیشگیری برای جلوگیری از ابتلا به ایدز و بیماری‌های آمیزشی تاکید کرد.

ایدز
an style="font-size:8pt">دکتر محمد مهدی گویا در اجلاس معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: براساس مصوبه شورای عالی سلامت، دسترسی افراد در معرض خطر و پرخطر به ابزار پیشگیری باید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مرگ ناشی از ایدز در کودکان باید در کشور به سوی صفر برود، اظهار کرد: فردی که در سن 20 سالگی ایدز می‌گیرد می‌تواند تا 60 سالگی به راحتی زندگی کند. مادر مبتلا به اچ آی وی اگر در تمام طول بارداری، زایمان و پس از آن، دارو استفاده کند احتمال ابتلای کودک او تقریبا صفر خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با بیان اینکه از 31 هزار و 732 نفر بیمار اچ آی وی شناسایی شده، 23 هزار نفر زنده مانده‌اند، بیان کرد: برخی نقاط از جمله آبادان، اهواز، دزفول، فارس، البرز و کرمانشاه در زمینه پیشگیری از ایدز فوق العاده موفق عمل کرده‌اند.

گویا با بیان اینکه گرمای هوا در فروردین ماه سال‌جاری در طول 136 سال‌ گذشته بی‌سابقه بوده و همچنین شاهد بارش‌های کم سابقه‌ای بوده‌ایم، گفت: این امر امکان شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا همچون وبا و همچنین رشد ناقلین را افزایش می‌دهد.

وی افزود: رشد مالاریا و وبا در جنوب شرق کشور، افزایش تب کریمه کنگو، افزایش بیماری‌های اسهالی و منتقله از حشرات مثل کنه‌ها، طغیان بیماری آنفلوآنزا پرندگان، تب مالت، سل گاوی متاثر از وضعیت همسایگان، فوریت زیکاویروس با توجه به اعزام ورزشکاران به المپیک و پاراالمپیک برزیل، طغیان اسهال آبکی و خونی موضوعاتی بسیار جدی هستند که باید برای جلوگیری از وقوع آنها دانشگاه‌های علوم پزشکی از آمادگی لازم برخوردار باشند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها