رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 216848

رژیم غذایی کم کربوهیدرات مناسب برای دیابتی ها

ساعت 24-مطالعه جدید محققان دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد بین وعده غذایی کم کربوهیدرات با کاهش مقاومت انسولین ارتباط وجود دارد و همین مساله می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع۲ کمک کند.

1
حساسیت انسولین به توانایی انسولین- هورمون اصلی در متابولیسم- در تنظیم موثر گلوکز در خون کمک می‌کند. اگر فردی مقاوم به انسولین باشد، بدین معناست که توانایی کمتری در حذف این قند از جریان خون و لوزالمعده دارد و همین مساله منجر به دیابت می‌شود.این مطالعه همچنین آشکار ساخته است که ورزش مقاومت انسولین را کاهش نمی‌دهد اما این بدین معنا نیست که ورزش کردن هیچ رابطه‌ای با انسولین ندارد. در عوض، این امکان وجود دارد که واکنش انسولین ناشی از وعده غذایی کم کربوهیدرات ناشی از واکنش روده به کربوهیدرات باشد تا تحرک و فعالیت داشتن.محققان برای دستیابی به این نتیجه گیری، گروهی متشکل از ۳۲ زن سالم از لحاظ متابولیکی را بعد از سن یائسگی بررسی کردند.

به این افراد وعده‌های غذایی با ۳۰ یا ۶۰ درصد کربوهیدرات همراه با ورزش یا عدم ورزش قبل از غذاخوردن داده شد.

کاترینا بورر، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد یک اصلاح ساده در رژیم غذایی همراه با کاهش میزان کربوهیدرات می‌تواند در مدت یک روز از ابتلا به مقاومت انسولین بکاهد و مسیر منتهی به سوی ابتلا به مقاومت انسولین را متوقف سازد، درحالی که مصرف مداوم رژیم غذایی حاوی میزان بالای کربوهیدرات منجر به افزایش ترشح انسولین در حالت ناشتا و مقاومت انسولین شد.»

وی می‌افزاید: «حتی نکته جالب‌تر این است که ورزش قبل از وعده غذایی موجب می‌شود فرد در مقابل کربوهیدرات تحمل بیشتری داشته باشد و همین مساله موجب افزایش سطح قند خون در شب می‌شود.»

تابناک

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها