رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387723

توسک: همچنان امکان عدم حصول توافق برگزیت وجود دارد

ساعت24-رئیس شورای اروپا ضمن هشدار درباره امکان عدم حصول توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواستار رفتار مسئولانه برای جلوگیری از وضعیتی ناخوشایند شد.

laquo;دونالد توسک» رئیس شورای اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) واکنش نشان داد.

در این پیام آمده است: « محدود کردن خسارت ناشی از برگزیت به نفع همه است. متاسفانه همچنان امکان عدم حصول توافق وجود دارد اما همه ما مسئولیم و می‌توانیم از وقوع فاجعه جلوگیری کنیم.»

پیشتر «صادق خان» شهردار پایتخت انگلیس خواستار برگزاری یک همه‌پرسی دیگر برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) شده بود. وی در یادداشتی برای نشریه آبزرور تاکید کرد، با وجود باقی ماندن زمان اندک برای مذاکره با طرف اروپایی تنها دو نتیجه از گفت‌وگوهای برگزیت انتظار می‌رود که یا «توافق بد» است یا «عدم حصول توافق» خواهد بود.

صادق خان در یادداشتی برای نشریه آخر هفته‌های روزنامه گاردین افزود «هر دو به طور باورنکردنی پرمخاطره هستند و من باور ندارم که ترزا می [نخست وزیر انگلیس] این مجوز را در اختیار دارد که با اقتصاد بریتانیا و زندگی مردم چنین آشکارا قمار کند».

شهردار لندن ادامه داد «هر دو سناریو میلیون‌ها مایل از آنچه در زمان برگزاری کمپین همه‌پرسی وعده داده شده بود، فاصله دارد و تنها دروغ‌ها و خلاف واقعیت‌ها به مردم فروخته شد.»

همچنین «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به رهبران اقتصادی کشورش اعلام کرد که امکان شکست مذاکرات برگزیت را نمی‌توان نادیده گرفت و افزود: «ما نمی‌خواهیم که درباره شکست صحبت کنیم. ما همه نیروی خود و خلاقیت خود را به کار می‌گیریم که مطمئن شویم که این توافق اجرایی شود. ما نمی‌خواهیم که این مذاکرات شکست بخورد. اما نمی‌توانیم این موضوع را به طور کامل رد کنیم چرا که هنوز دستاوردی نداشته‌ایم.»

مردم بریتانیا سال ۲۰۱۶ رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و فرآیند دو ساله خروج ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز شد و باید تا ماه مارس ۲۰۱۹ به پایان برسد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها