رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388824

زمان عرضه مجدد بنزین سوپر مشخص شد

ساعت24-قرار است بعد از حدود سه ماه، عرضه بنزین سوپر در میانه مهرماه سال جاری به روال قبل بازگردد؛ از اینرو دوباره شاهد تولید و : عرضه روزانه ۳ میلیون لیتر بنزین سوپر در کشور خواهیم بود.

قیمت بنزین
پس از گذشت حدود دو ماه و نیم از آغاز ایجاد اختلال در تولید و عرضه بنزین سوپر، زمان عرضه مجدد بنزین سوپر در جایگاههای عرضه سوخت سراسر کشور اعلام کرد.

زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در این خصوص گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تولید بنزین سوپر از هفته آینده از سر گرفته می شود.
وی افزود: تولید بنزین سوپر در پالایشگاه های امام خمینی شازند و اصفهان از هفته آینده از سر گرفته می شود و به دنبال تولید بنزین سوپر، توزیع این فرآورده نیز از چند روز بعد از آن آغاز خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه هم اکنون مصرف بنزین سوپر تنها 3 درصد از کل مصرف بنزین کشور را تشکیل می دهد، گفت: بنزین یورو 4 که در حال حاضر مصرف عمده کشور است، از نظر کیفیت تفاوت چندانی با بنزین سوپر ندارد.

به گزارش تسنیم، در نبود سیاست های کنترل مصرف بنزین، در ابتدای تابستان شاهد روند رو به رشد مصرف بنزین در کشور بودیم تا اینکه در روز سی و یکم تیرماه سال جاری با ثبت مصرف 121 میلیون و 800 هزار لیتر در یک شبانه روز رکورد جدیدی در تاریخ مصرف بنزین کشور ثبت شد.

درمیانه تیرماه با شدت گرفتن مصرف بنزین، صنعت پالایش نفت کشور،تولید با تمامی ظرفیت را در دستور کار قرار داد و با رکوردشکنی های مصرف افسارگسیخته بنزین، بنزین سوپری که روزانه به میزان 3 میلیون لیتر تولید می شد، با اختلاط با بنزین پایه و نفتا به 10 میلیون لیتر بنزین با اکتان 87 تبدیل شده و به جایگاههای عرضه سوخت ارسال می شد. این روند آغاز توقف عرضه بنزین سوپر در کشور بود که قرار است بعد از حدود سه ماه، عرضه بنزین سوپر در میانه مهرماه سال جاری به روال قبل بازگردد؛ از اینرو دوباره شاهد تولید و عرضه روزانه 3 میلیون لیتر بنزین سوپر در کشور خواهیم بود.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها