رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395796

تقاضای رئیس سابق اوقاف از رئیس جدید چه بود؟

ساعت24-محمدی رئیس سابق سازمان اوقاف و امور خیریه گفت که سازمان اوقاف با تمام قوا از دست درازی به موقوفات جلوگیری کرده است. او از رئیس جدید خواست تا در ساختار سازمان بازنگری کند اما از مدیران موجود هم استفاده کند.

مراسم تودیع و معارفه سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز(شنبه) 28 مردادماه در ساختمان مهر سازمان اوقاف برگزار شد.حجت الاسلام علی محمدی سیرت رئیس سابق این سازمان طی سخنانی با اشاره به عملکرد 8 ساله خود در تصدی این سازمان گفت: به لحاظ منابع انسانی میانگین سن مدیران این سازمان 42 سال است و در این زمینه ادعا می کنم که از سایر دستگاه ها در تحقق مطالبه رهبر انقلاب در موضوع جوان گرایی پیشتاز بودیم. مدیرانی که کار جهادی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند.

محمدی با بیان اینکه مدیریت سازمان اوقاف در این مدت تک بعدی نبوده است گفت: مدیریت همه جانبه محور برنامه ها قرار گرفت که این ادعا در حوزه های فعالیت های قرآنی و مدیریت بقاع متبرکه به چشم می خورد.

رئیس سابق سازمان اوقاف همچنین تصریح کرد: حفظ و صیانت از منابع سرمایه ای سازمان از اقدامات مهم این سازمان است. در این زمینه با تمام قوا جلو آمدیم و نگذاشتیم به اموال موقوفه دست درازی شود؛ شاید برخی نیز در این مسیر از ما گلایه مند شدند اما ما را در حفظ و حراست از اموال موقوفات منصرف نکرد.

وی به اقدامات دیگر سازمان اشاره کرد و افزود: ورود به عرصه های جدید اقتصاد مقاومتی، تهیه سند راهبردی، خدمات رسانی به نخبگان علمی، ایجاد هیات فقهی جهت رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی، پرداختن به اقدامات زیر بنایی (بازنگری ساختار سازمانی)، به دست آوردن آمار و ارقام دقیق موقوفات، جمع آوری بیش از 100 میلیون سند وقف، کمک به بازسازی عتبات و ایجاد شفافیت مالی در هزینه کردها از جمله اقدامات این سالهای سازمان است.

محمدی در ادامه از رییس جدید سازمان خواست تا اقدامات نیمه کاره سازمان را به پایان برساند و به برخی از آنها اشاره کرد.

وی در این باره اظهار کرد: اخذ سند رسمی موقوفات، ثبت و ضبط سند رسمی رقبات، اقدامات دانش بنیان، اجرای نیات واقفان تا مرحله نهایی، بازنگری مجدد در ساختار سازمانی و استفاده از مدیران موجود سازمان، تقاضایی است که از رئیس جدید دارم.

محمدی، موضوع وقف را بااهمیت اما در عین حال مغفول مانده دانست و افزود: حدود 25 درصد مراکز درمانی موقوفه هستند. برخی از این مراکز روزانه 30 هزار بیمار را مداوا می کنند و به هزاران نفر خدمات می دهند.

رئیس سابق سازمان اوقاف در ادامه به انعقاد تفاهم نامه سازمان با سایر نهادها اشاره کرد و گفت: مهمترین آن، انعقاد تفاهم نامه با سازمان منابع طبیعی بود که به واسطه آن حدود یک هزار چهارصد هکتار از اراضی موقوفه به چرخه وقف برگشت.

محمدی همچنین اضافه کرد: پیگیری مطالبه وقف از سایر دستگاهای دولتی و غیر دولتی از مسایلی است که در طول این سال ها پیگیری شده است. عمده سازمان ها همچون وزارت نفت، آموزش و پرورش، بهزیستی و حتی کمیته امداد از برکات وقف بهره مند هستند اما دریغ از اینکه خدمات موقوفات یاد کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها