رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 407268

جرئیات جدید قانون منع به کارگیری بازنشستگان

ساعت24- سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را شامل حال کسانی که اعاده به خدمت شده‌اند نیز دانستند و بر این نظر بودند که طرح استفساریه در این باره فاقد وجاهت است.

style="text-align:justify"> جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح استفساریه تفسیر ماده واحد قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح آمده بود که آیا قانون منع به کارگیری بازنشستگان و افرادی که بازخرید شده‌اند، شامل افرادی که اعاده به خدمت شده و می‌شوند نیز می‌شود که پاسخ کمیسیون به این طرح این بود که بله، قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل افرادی که اعاده به خدمت شده‌اند نیز می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: از نظر کمیسیون اجتماعی این استفساریه وجاهتی ندارد و قانون این موضوع را صراحتا مشخص کرده و مصادیق آن روشن است و موضوع نیازی به استفساریه نداشته است.

مختار خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه طرح اصلاح قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که کارگروهی متشکل از دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس، طراحان طرح، شورای نگهبان و کمیسیون اجتماعی ابهامات این طرح را مورد بررسی قرار داده و ابهامات آن را رفع کنند.

وی افزود: پیش از این طرحی در رابطه با اصلاح قانون برنامه ششم در خصوص مزایای اجتماعی ایثارگران در کمیسیون مطرح شد که به دلیل داشتن بار مالی بنا شد تا این طرح به صورت استفساریه مطرح شود، به این گونه که آیا تسهیلات اجتماعی ایثارگران به موضوع مزایای استخدامی نیز تسری پیدا می‌کند یا خیر و در جلسه امروز تصمیم بر این شد تا این موضوع در قالب طرح جدیدی که همان طرح استفساریه است به هیأت رئیسه ارائه شود تا روال کاری خود را طی کند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها