رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409845

چهار دلیل برتری مسی در مقایسه با رونالدو

ساعت 24- تارنمای خبری اسپورتس کیدای هند در گزارشی به دلایل برتری «لیونل مسی» در مقایسه با رقیب دیرینه اش یعنی «کریستیانو رونالدو» اشاره کرد.

style="text-align:justify">اسپورتس کیدا روز چهارشنبه در گزارش خود می نویسد: «لیونل مسی» فوق ستاره بارسلونا و «کریستیانو رونالدو» جادوگر باشگاه یوونتوس بیش از یک دهه دنیای فوتبال را در تسخیر خود در آورده اند و به شکلی گسترده به عنوان 2 تن از بزرگ ترین بازیکنان تمام دوران ها شناخته می شوند.

این دو فوق ستاره عملا تمام افتخارات فردی فوتبالی را، در سطح باشگاهی تصاحب کرده و در عرصه ملی نیز نمایش های چشمگیری از خود بر جای گذاشته اند.
بدنبال این موفقیت ها و دستاوردها، در زمین بازی نیز رقابتی سخت در بین این دو ستاره در گرفته است؛ رقابتی که آن را به وضوح می توان از نوع رفتار هوادارنشان درک کرد.
طرفداران هر دو ستاره نه تنها از شرکت در بحث و جدل های مرتبط با اسطوره هایشان ابائی ندارند بلکه با تعصبی باور نکردنی همواره به دفاع از آنان می پردازند؛ در این بین می توان با رجوع به آمار، دلایل برتری جادوگر آرژانتینی را نسبت به رونالدو که در مقایسه با کاپیتان آلبی سلسته کمی زمینی تر به شمار می رود، برشمرد:

4- مسی تیم محورتر از رونالدو است
رونالدو در دوران حضور در رئال مادرید و منچستریونایتد همواره درخشان بوده است، ویژگی که ستاره پرتغالی پس از کوچ از مادرید به تورین هم آن را حفظ کرده است اما در تمام این سال ها، غالبا چشم ها بیشتر از آنکه بر مجموعه تیم متمرکز باشد، روی او تمرکز داشتند.
رونالدو به طور غیرمستقیم اعلام کرد که دوران حضورش در مادرید پس از اتمام لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید؛ علاوه بر این، روابط او با هم تیمی های سابقش هرگز آرام نبوده است؛ در واقع خوشحال نشدن پس از به ثمر رسیدن گل قیچی برگردان «گرت بیل» در بازی فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته مقابل لیورپول، این احساس را منتقل کرد که او به هیچ عنوان دوست ندارد تا کسی غیر از خودش در کانون توجهات باشد.
در سوی مقابل، مسی بیشتر از رونالدو برای هم تیمی هایش پاس گل فراهم می کند و به طور کلی بیشتر از او در خدمت تیم است.

3- مسی بازی ساز بهتری نسبت به رونالدو است
مهاجم پرتغالی بدون شک در داخل محوطه جریمه و اطراف آن، مرگبار است و در حال حاضر بهترین تمام کننده دنیا محسوب می شود؛ این در حالی است که مسی همچنان در پست مشهور خود یعنی «False 9» یا همان هافبک نفوذی خودمان فعالیت می کند.
مسی می تواند در پست وینگر، مهاجم دوم و یا حتی بازی سازی از عمق خط هافبک خودی، بازی کند؛ در واقع توانایی بازی سازی او ستون فقرات سبک بازی مالکانه بارسلونا است.
علاوه بر این، مسی تبحر خاصی در بازی خوانی بازیکنانی همچون «سرخیو بوسکتس» و «جردی آلبا» و همچنین قرار دادن خود و «لوئیز سوارز» و «کوتینیو» در حالت ضد حمله دارد؛ و تمام این موارد، دال بر برتری مسی از حیث بازی سازی نسبت به رونالدو است.

2- مسی بهتر از رونالدو دریبل می زند و بهتر هم پاس می دهد
مسی و رونالدو هر دو به سبک خودشان شگفت انگیزند اما مسی در یک جنبه به معنای واقعی کلمه نبوغ خود را به رخ رونالدو کشیده و آن هم قابلیت دریبل زنی است؛ براساس آمار، مسی در فصل 2017 – 2018 با ثبت رکورد 5.1 دریبل موفق به ازای هر بازی، کاملا بر رقیب دیرینه اش که آمار 1.1 دریبل به ازای هر بازی ثبت کرده بود، برتری یافت.
به عبارت دیگر، مسی با توانایی دریبلینگ بلامنازع خود بهتر از هر مهاجمی می تواند منسجم ترین، مستحکم ترین و لجباز ترین خطوط دفاعی را از هم بپاشد.
علاوه بر این، در ارسال پاس های موفق نیز نسبت به رونالدو برتری دارد و با ثبت آمار 2.4 پاس کلیدی به ازای هر بازی، باز هم از رونالدو که از این حیث آمار 1.4 را به نام خود ثبت کرده بود، پیشی گرفت.
این موضوع به وضوح در نتایج و آمار تعداد پاس گل های هر دو بازیکن (مسی 12 و رونالدو 5) به خوبی مشهود است.
این دو مهارت موجب شده تا مسی خود را به عنوان یکی از بهترین های دنیا معرفی کرده و همچنان با گذشت سال ها، روند صعودی خود را ادامه دهد.

1- مسی نسبت به رونالدو کم نوسان تر است
رونالدو در سه دوره اخیر لیگ قهرمانان، جام را بالای سر برده و بدون شک از این حیث نسبت به مسی برتری دارد اما اگر به عملکرد کلی آنها در طول فصل نگاه کنیم، آمار گل های رونالدو در لالیگا به شدت افت کرد این در حالی است که مسی در فصل گذشته عنوان برترین گلزن اروپا را به دست آورد.
یکی دیگر از جنبه هایی که مسی را در مقایسه با رونالدو در جایگاه بالاتری قرار می دهد، منظم بودن است؛ به عبارت بهتر، بی انضباطی رونالدو در سوپر جام فصل گذشته اسپانیا موجب شد تا او تعدادی از بازی های ابتدای فصل را از دست بدهد؛ اتفاقی که متعاقبا به قرار گرفتن کهکشانی ها در رتبه سوم جدول رده بندی در پایان فصل، منجر شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها