رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410450

کلاهبرداری 24 میلیاردی گوشی تلفن‌ قاچاق در کردستان

ساعت 24-فرمانده انتظامی استان کردستان از کلاهبرداری ۲۴۰ میلیارد ریالی قاچاق گوشی تلفن‌ همراه و دستگیری ۲۸ نفر در این رابطه خبر داد.

style="text-align:justify">سردار علی آزادی اظهار داشت: درپی اعلام فراخوان عمومی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در شهرستان مریوان مبنی بر واگذاری سیم کارت رایگان مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران دربررسی‌های اولیه دریافتند فرد یا افرادی پس از اخذ مدارک هویتی شهروندان با همکاری دو دفتر خدمات ارتباطی نسبت به ثبت‌نام آنان در سامانه یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای واگذاری سیم‌کارت رایگان اقدام می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: کلاهبرداران با وقفه حدوداً دو هفته‌ای، سیم‌کارت‌های فعال‌شده را قبل از واگذاری و بدون اطلاع افراد به شهرستان‌های بانه و سقز برای ثبت غیرقانونی طرح ریجستری گوشی‌های تلفن همراه قاچاق ارسال و از آن طریق با استفاده از این سیم‌کارت‌ها، گوشی‌های فوق را ثبت و ریجستری می‌کردند.

وی ادامه داد: متهمان با هر کدام از این سیم‌کارت‌ها، 5 دستگاه گوشی تلفن‌همراه را در سامانه اپراتور مزبور ثبت می‌کردند.

سردار آزادی افزود: ماموران با توجه به سرنخ‌های موجود و نیز انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند نفر اول و متهم اصلی این پرونده را شناسایی و وی را طی عملیات ضربتی در مریوان دستگیر کنند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از محل فعالیت این متهم، 7 هزار و 300 عدد سیم‌کارت، 130 جلد شناسنامه و مدارک هویتی، 6 دستگاه لپ‌تاپ و 5 دستگاه کیس رایانه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: متهم در تحقیقات پلیسی به همدستی 28 نفر در ارتکاب این اقدام مجرمانه اعتراف کرد که کلیه اعضاء این باند طی عملیات ضربتی در شهرستان‌های سقز، بانه، سنندج، سروآباد و شهرستان بوکان آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه برابر اعترافات متهمان حدود 12 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه از این طریق ریجستری شدند، اضافه کرد: اعضا این باند گوشی‌های تلفن‌همراه قاچاق را در سایر شهرها و استان‌های دیگر خصوصاً تهران به فروش رسانده که ارزش ریالی آنها بالغ بر 240 میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطرنشان کرد: متهمان پس از انجام تحقیقات با تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی و با قرار صادره روانه زندان شدند.

سردار آزادی تاکید کرد: پلیس با اشرافیت خوبی که در سطح استان دارد اجازه هیچ‌گونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه را به سودجویان نمی‌دهد بنابراین به شهروندان توصیه می‌کنیم با حفظ هوشیاری به هیچ وجه فریب تبلیغات افراد سود جو و فرصت طلب را نخورند.

تسنیم
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها