رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410600

درخواست ساخت‌وساز در تهران زیاد شد

ساعت24-آمارهای اعلام شده از مرکز آمار حاکی از افزایش ۳۱,۶ درصدی واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در فصل بهار امسال نسبت به فصل بهار پارسال است.

طبق اعلام مرکز آمار، در فصل بهار سال ١٣٩٧ تعداد ۱۹ هزار و ۶۵۹ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ٣٠,١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٣١.٦ درصد افزایش داشته است.

متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٦.٤ واحد بوده است.

بر این اساس تعداد ٣٠٥٥ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در فصل بهار ١٣٩٧ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته حدود ٤٢,١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٣٤.٤ درصد افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در فصل بهار ١٣٩٧ بالغ ‌بر ٣٥٣٧ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود ٢٩,٢ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود٣٢.٣ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی نیز حدود ١١٥٨ مترمربع بوده است.

به گزارش ایسنا، در نیمه‌ اول سال ١٣٩٦ نیز تعداد ۳۳ هزار و ۷۰۳ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شد که نسبت به نیمه‌ اول سال ۱۳۹۵ حدود ٢,٨ درصد افزایش داشت. ‌ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌ها ٦.٩ واحد بوده است.

همچنین در نیمه‌ اول سال ١٣٩٦، تعداد ٤٩٠٤ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران صادرشد که نسبت به نیمه‌ اول سال ۱۳۹۵ حدود ١٧,٩ درصد افزایش را تجربه کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها