رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 411222

چه زمانی صدا دادن زانو خطرناک است ؟

ساعت24-افراد زیادی هستند که فرقی ندارد در چه سنی باشند اما زانو هایشان هنگام راه رفتن یا نشستن صدا میدهد اما این صدا دادن زانو نگران کننده است؟

بعضی افراد در حین خم و راست کردن زانوی خود صداهایی را در آن احساس میکنند. بعضی دیگر این صداها را میشنوند و در مواردی ممکن است این صداها به توسط همه اطرافیان شنیده شود. گرچه منشا صداهایی که در مفاصل مختلف ایجاد میشود متفاوت بوده و زانو هم ممکن است به علل گوناگونی صدا بدهد ولی منشا اکثر صداهایی که در یک زانوی سالم و بدون درد ایجاد میشود ناشی از حرکت بافت نرم و همچنین حرکت استخوان کشکک بر روی کندیل های ران میباشد.


با بالا رفتن سن و یا با گذشت مدت زمانی پس از یک آسیب ممکن است ببینید که زانوی شما کم کم شروع به صدا دادن و تق تق کردن می کند . گاهی اوقات شنیدن صدا از زانو همراه با زانو درد است و در موارد دیگری هیچ نشانه یا علامت دیگری همراه با صدا دادن زانو مشاهده نمی شود، در این موارد ممکن است صدا دادن زانو به این دلیل باشد که برخی از قسمت های مفصل زانو به درستی در جای خود حرکت نمی کنند و به سایر قسمت های پا فشار وارد می شود و از آن ها در انجام حرکت استفاده می شود.

یک متخصص و مدیر موسسه ورزشی کِرسی در ماساچوست می گوید که صدای کریپتاسیون کاملا ترسناک به نظر می رسد، اما آن گازها – اکسیژن، نیتروژن و دی اکسید کربن – بخشی از مایع سینوویال یا مفصلی هستند. این مایع در واقع یک روان ساز طبیعی مفاصل است. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

صدای زانو همچنین ممکن است که به یک دلیل بی خطر دیگر نیز پیش بیاید:تاندون ها ممکن است پس از خارج شدن از محل ابتدایی خود دوباره به همان جا برگردند که این فرآیند صدادار است.

وقتی صدا دادن زانو نگران کننده میشود

زمانی که صدای آن همراه با درد باشد. دکتر گنتیل کور می گوید:«برخی هنگام چمباتمه زدن، زانوهایشان را بیش از حد جلو می آورند. این کار باعث آمدن فشار زیادی به مفاصلشان می شود. این کار در طول زمان باعث خرده شدن غضروف و از دست رفتن نرمی آن می شود که در دراز مدت می تواند منجر به تولید صدا در زانوها شود.

بدترین حالت چیست؟

ممکن است غضروف هلالی زانوهایتان پاره شود. اگر زانوهایتان درد می کند، بنابراین بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید. این امکان وجود دارد که پزشک از شما بخواهد برای چند هفته تمرین کردن را کنار بگذارید تا ورم زانوهایتان بخوابد.
تمناک

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها