رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419070

فیس‌بوک پانصد اکانت جعلی روس را بست

ساعت 24- ۵۰۰ اکانت جعلی روس با حدود ۱ میلیون فالوور توسط فیس‌بوک بسته‌شده و پاک شد.

فیسبوک
style="text-align:justify"> پنجشنبه ۱۷ ژانویه بیش از ۴۷۱ حساب کاربری فیس‌بوک و ۴۱ حساب کاربری اینستاگرام به دلیل داشتن رفتار مشکوک بدون تأییدیه اکانت از سوی کاربر واقعی، جعلی تشخیص داده‌شده و بسته شد.

این اکانت‌ها با خبرگزاری اسپوتنیک و نیز آژانس تحقیقات اینترنت روسیه (مظنون طراحی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا) مرتبط بود که توسط مدیران فیس‌بوک بسته شدند.

گفته می‌شود از طریق این اکانت‌ها اخبار جعلی و پروپاگاندای تولیدشده، به خُورد مردم داده می‌شده است.

صفحات در ظاهر صفحات خبری مستقل تعریف‌شده بودند اما اکانت‌ها با ردیابی دقیق به اسپوتنیک در مسکو وصل می‌شدند و اخباری مانند اخبار ضد ناتو، جنبش‌های اعتراضی و ضد فساد را دامن می‌زدند تا افکار عمومی را به جهتی که می‌خواستند، هدایت کنند.

همچنین با پست‌های ارگانیک این گروه ۱۳۵ هزار دلار تبلیغات بین اکتبر ۲۰۱۳ تا ژانویه ۲۰۱۹ هزینه کرده بودند و ۱۹۰ رخداد آنلاین را پوشش داده بودند که اولین آن اوت ۲۰۱۵ بود.

شرکای فیس‌بوک اغلب این اکانت‌ها را به‌عنوان اکانت جعلی گزارش کرده بودند. در مرحله اول فیس‌بوک۳۶۴ صفحه و اکانت را بست و در فاز دوم ۱۰۷ صفحه و گروه را همراه با ۴۱ اکانت اینستاگرام محو کرد. گروه دوم روس زبان‌های مقیم اکراین بودند که از این کشور اهداف تعیین‌شده خبری را به شبکه‌ها تزریق می‌کردند. گروه دوم ۲۵ هزار دلار که با روبل پرداخت کرده بودند، صرف آگهی کردند.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها