رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419984

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در شیراز

ساعت24 -فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری یک کلاهبردار در شیراز خبر داد.

کلاهبرداری
سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی درباره جزئیات این حادثه اظهارکرد: تعدادی از شاکیان با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مدعی شدند شخصی که خود را در فضای مجازی کارمند دادگستری معرفی کرده بود، با عنوان اعطای تسهیلات کم‌بهره مبالغ زیادی از آنها دریافت کرده اما پاسخگوی آنان نبوده است.

وی ادامه داد: متعاقب آن، بررسی‌های فنی روی صفحات مورد ادعای شاکیان در فضای مجازی صورت گرفت و مشخص شد متهم با مراجعه به سایت‌های مختلف تبلیغات محور در تعدادی از شهرهای کشور، قربانیان خود را که اقدام به درج آگهی با موضوع درخواست وام کرده بودند، انتخاب و با برقراری تماس تلفنی از آنها کلاهبرداری می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: با اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران پلیس فتا، متهم در یک عملیات غافل‌گیرانه در شیراز شناسایی و دستگیر شد.

گودرزی گفت: در تحقیقات تکمیلی پلیس، این فرد تاکنون به 100 فقره کلاهبرداری با این شیوه و شگرد در کشور اعتراف کرده است. این متخلف با بیش از 20 میلیارد ریالی که از مردم کلاهبرداری کرده است، 2 آپارتمان در شهر تهران خریداری و به نام همسر و فرزند خود ثبت کرده که اسناد ملکی مربوطه به آن توقیف شده است. تحقیقات و پیگیری‌های تکمیلی پلیس برای شناسایی سایر مال‌باختگان که اغلب تاکنون منتظر دریافت وام بوده و اقدام به شکایت علیه مجرم نکرده‌اند، ادامه دارد.

وی، همچنین از مردم خواست، نسبت به اقدامات این‌گونه افراد کلاهبردار هوشیار باشند و به‌ویژه در فضای مجازی به افراد با عناوین مختلف اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران انتظامی شهرستان رستم در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک‌دستگاه تریلر شک و آن را توقیف کردند. در بازرسی از این وسیله نقلیه، 20 هزار و 143عدد لنت و دیسک خودرو که به صورت قاچاق حمل می شد و فاقد مجوز گمرکی بود، کشف و راننده این خودرو نیز دستگیر شد. کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 22 میلیارد و 390 میلیون ریال برآورد کرده اند.

منبع:ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها