رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426313

عوامل اصلی مبارزه با کبد چرب

ساعت24-عضو انجمن گوارش و کبد ایران با اشاره به آمار بالای ابتلا به کبد چرب در کشور گفت: ورزش کردن و تغذیه سالم دو عامل اصلی مبارزه با این بیماری به شمار می‌رود.

r /> شاهین مرآت در نشست خبری هجدهمین کنگره گوارش و کبد ایران در ارتباط با بیماری هپاتیت اظهار داشت: هپاتیت‌های ویروسی ۱۵ سال پیش وضعیت خیلی نامناسبی داشت ولی خوشبختانه امروز به سمت ریشه‌کنی هپاتیت B و C پیش رفته‌ایم.

وی افزود: هپاتیت B که بیش از ۲۵ سال است که واکسیناسیون آن در کشور انجام می‌گیرد و هپاتیت C نیز عملاً امروزه درمان آن آسان شده است البته برخی بیماران به دلیل شرایط ویژه درمان‌های سخت داشته و نمی‌توان برای آنها اقدامات چندانی را انجام داد.

عضو انجمن گوارش و کبد ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل در ارتباط با هپاتیت‌های ویروسی این بوده که برخی مبتلا به این بیماری بوده ولی اطلاعی از آن ندارند، گفت: شناسایی این بیماران در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و اقدامات مناسبی در این راستا انجام گرفته است.

مرآت در ادامه با اشاره به اینکه کبد چرب نوعی هپاتیت غیرویروسی است بیان داشت: تغذیه ناسالم سبب ابتلا به این بیماری می‌شود و اگر فرد تحرک و ورزش انجام ندهد، بیماری‌های مختلفی همچون دیابت، کبدچرب و مشکلات قلبی و برخی از سرطان‌ها گریبان آن را می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در برخی از استان‌ها همچون مازندران میزان ابتلا به کبد چرب بسیار بالا بوده و به نزدیک ۵۰ درصد می‌رسد و این در حالی است که مردم باید آگاهی داشته باشند که تنها راه پیشگیری و درمان کبد چرب از طریق ورزش کردن است و این موضوع باید جدی گرفته شود.

عضو انجمن گوارش و کبد ایران با اشاره به اینکه دیابت نیز امروزه در کشور با اپیدمی همراه بوده و کبد چرب و دیابت در کنار هم ریسک ابتلا به بیماری قلبی را به شدت افزایش می‌دهد،‌گفت: به اندازه غذا خوردن و تحرک داشتن دو عامل برای مبارزه با کبد چرب است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها