رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427088

خودروهای الکتریکی ارزان‌ترند یا بنزینی و دیزلی؟

ساعت24- نتایج گزارش‌ها نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی در حال حاضر ارزان‌تر از خودروهای بنزینی و دیزلی هستند.

div>

به گزارش نیوز، شورای بین‌المللی حمل و نقل پاک (ICCT)، مطالعه‌ای درباره سیاست‌های مالیاتی خودروها انجام داده است تا دریابد که چگونه دولت‌ها مصرف‌کنندگان را در انتخاب وسایل نقلیه مناسب هدایت می‌کنند.

هدف از این بررسی، اطلاع‌رسانی درباره این موضوع است که مصرف‌کنندگان را ترغیب به خرید وسایل نقلیه بدون انتشار آلایندگی و در نتیجه کاهش آلایندگی در بخش حمل و نقل در اروپا کند.

محققان در این بررسی، مدل‌های متعددی از اتومبیل‌های الکتریکی، هیبریدی و بنزینی در اروپا را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که خودرو الکتریکی، ارزان‌ترین وسیله در کشورهای مورد مطالعه است.

کارشناسان توصیه می‌کنند که دولت‌ها باید مزایا و تخفیف‌های مالیاتی برای وسایل نقلیه بدون انتشار آلایندگی را در زمان خرید ارائه کنند، چرا که این امر می‌تواند تاثیر بیشتری در انتخاب مصرف‌کننده داشته باشد.

برای مثال، نروژ برای وسایل نقلیه‌ای که آلودگی منتشر نمی‌کنند، ۲۵ درصد معاف مالیاتی در نظر گرفته است تا مصرف‌کنندگان را برای خرید این نوع وسایل نقلیه ترغیب کند.

در نتیجه، نروژ بزرگترین بازار وسایل نقلیه الکتریکی در اروپا را دارد، به طوری‌که ۳۹ درصد از تمام خودروهای ثبت شده در سال ۲۰۱۷ در این کشور، از خودروهای الکتریکی بوده‌اند.

انتشار گاز دی‌اکسیدکربن حاصل از بخش حمل و نقل در اروپا، در بالاترین سطح قرار دارد و همچنان در حال افزایش است.

نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است که در بریتانیا، حمل و نقل به عنوان بزرگترین عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای شناخته می‌شود؛ به طوری‌که ۲۷ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال ۲۰۱۷ مربوط به این حوزه بوده است.

دولت انگلیس، ۴۸ میلیون پوند برای کاهش انتشار گازهای حاصل از اتوبوس‌ها در نظرگرفته است که این روش می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلایندگی شهرها داشته باشد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها