رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447648

زمین‌لرزه 6 ریشتری در چین 12 کشته و 134 زخمی برجا گذاشت

ساعت 24 - زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6 ریشتر، جنوب غربی چین را لرزاند که در نتیجه آن دستکم 12 نفر جان خود را از دست دادند و 134 نفر دیگر زخمی شدند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6 ریشتر،اواخر روز گذشته (دوشنبه) جنوب غربی چین را لرزاند و در نتیجه آن دستکم 12 نفر جان خود را از دست دادند و 134 نفر دیگر زخمی شدند.

بنا به گزارش شبکه «سی ان ای»، شدت زمین لرزه به اندازه‌ای بالا بوده است که شمار زیادی از سازه‌ها آسیب دیده یا به طور کامل در خارج از منطقه «ایبین» در استان «سیچوآن» تخریب شده است.

تیم نجات در حال خارج کردن اجساد و بازماندگان این حادثه را از زیر آوارها است و برخی از تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد که دکل‌های برق بر روی سقف ساختمان سقوط کرده است.

خبرگزاری «شینهوا» نیز درباره این حادثه گزارش کرد که شدت زمین‌لرزه موجب ایجاد شکاف‌هایی در چندین بزرگراه شده است و یکی از بزرگراههای اصلی که منطقه ایبین و ژویانگ را به یکدیگر متصل می‌کند، مسدود شده است.

طبق این گزارش، بیش از 10 هزار اتاق و تعداد نامشخصی از ساختمان متحمل آسیب‌هایی شده است و 12 ساختمان نیز در منطقه ایبین به طور کامل فروریخته است.

بیش از 500 آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شده‌اند و تیم نجات حدود پنج هزار چادر برای مردم منطقه زلزله‌زده ارسال کرده اند.

در ماه فوریه، سه زمین‌لرزه منطقه «رونگژیان» را هدف قرار داد و در نتیجه دو نفر جان خود را از دست دادند و 12 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها