رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448515

حکیم: کشورهای جهان جلوی وقوع درگیری در منطقه را بگیرند

ساعت24- رهبر جریان حکمت ملی عراق خواهان آن شد که کشورهای جهان جلوی وقوع درگیری در منطقه را بگیرند.

style="text-align:justify"> سِریل ناون، سفیر آلمان در بغداد به مناسبت پایان مأموریت خود در عراق با حضور در دفتر جریان حکمت ملی این کشور با سید عمار حکیم، رئیس این جریان دیدار و در خصوص تازه‌ترین تحولات سیاسی در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.‌

حکیم با بیان این که روند امور در عراق مثبت و در راستای نهادینه شدن دموکراسی و دستاوردهای مثبت است، تأکید کرد: گزینه اپوزیسیون سیاسی که جریان حکمت ملی آن را در پیش گرفته است، برای مرحله کنونی عراق، امری ضروری است و گزینه‌ای راهبردی برای سامان‌بخشی به نظام سیاسی و تکمیل ارکان آن به شمار می‌رود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه ضمن اعلام مجدد مخالفت خود با سیاست تحریم اقتصادی ملت‌ها، از همه کشورهای جهان خواست به مسئولیت خود برای جلوگیری از وقوع درگیری در منطقه خاورمیانه عمل کنند.

حکیم تصریح کرد: تأثیر ناآرامی‌های خاورمیانه تنها منحصر به این منطقه جغرافیایی نبوده و همه جهان با پیامدهای آن دست به گریبان بوده است. اکنون نیز اگر همگان، خِرد و گفتمان را مبنای کار خویش قرار ندهند، این درد و رنج‌ها ادامه خواهد داشت.

وی در پایان این دیدار، با آرزوی موفقیت برای سفیر آلمان و جانشین بعدی وی در عراق، از همه کسانی که در مرحله مبارزه با داعش در کنار عراق ایستادند و از این کشور حمایت کردند، تشکر کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها