رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451827

ظریف وارد نیویورک شد

ساعت 24- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه برای شرکت در نشست شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.

style="text-align:justify">نشست سیاسی عالی رتبه شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد درباره سند توسعه پایدار از سه شنبه ۹ ژوئیه آغاز شد و تا پنجشنبه ۱۸ ژوئیه ادامه خواهد داشت که سه روز پایانی آن، در سطح وزیران خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۹ عضو این شورا شده است و قرار است محمد جواد ظریف در این نشست سخنرانی کند.

"توانمندسازی مردم و تضمین هم افزایی و برابری" موضوع این دوره از نشست عالی رتبه این شورا خواهد بود که درباره اهداف "اطمینان از آموزش با کیفیت بالا به صورت عادلانه و فراگیر و ترویج فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه"، "رشد پایدار اقتصادی، جوامع پایدار، اشتغال مولد و کامل و شغل مناسب برای همه" تبادل نظر خواهد شد.

علاوه بر آن، "کاهش نابرابری ها در داخل و در میان کشورها"، "اقدام فوری برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی"، " ارتقای جوامع مسالمت آمیز و فراگیر برای توسعه پایدار، فراهم کردن دسترسی به سیستم قضایی برای همه و ایجاد نهادهای فراگیر، موثر و پاسخگو در تمام سطوح" و " تقویت ابزار اجرا و احیای مشارکت جهانی برای توسعه پایدار"، دیگر اهداف مطرح شده برای نشست عالی رتبه شورای اقتصادی-اجتماعی در سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده است.

این نشست فرصتی خواهد بود تا بار دیگر ماهیت تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا را علیه مردم ایران که علیه اهداف توسعه پایدار و سازمان ملل متحد به عنوان بزرگترین رکن نظم بین المللی است، افشا کند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها