رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457659

کاهش 30 درصدی قیمت خودروهای خارجی در پی افت دلار

ساعت24 - نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی استان اصفهان گفت: قیمت خودروهای خارجی به دلیل کاهش قیمت ارز از 20 تا 30 درصد کاهش پیدا کرده و هر تغییر قیمت ارز اثر مستقیم بر قیمت این خودروها دارد.

واردات خودرو
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی استان اصفهان گفت: قیمت خودروهای خارجی به دلیل کاهش قیمت ارز از 20 تا 30 درصد کاهش پیدا کرده و هر تغییر قیمت ارز اثر مستقیم بر قیمت این خودروها دارد.

حمید قندی اظهار کرد: بازار خودرو همانند دیگر بازارها در دو ماه گذشته به آرامش رسیده و نوسان زیادی را شاهد نیستیم.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی استان اصفهان ادامه داد: تغییرات قیمت ارز اثری بر قیمت خودرو داخلی ندارد چرا که ثبت سفارش خودرو در کشور انجام نمی‌شود و نوسانات ارز تنها بر خودروهای وارداتی موجود در کشور اثرگذار است.

وی عنوان کرد: قیمت خودرو با توجه به رکود حاکم بر بازار قیمت‌ها رو به کاهش رفته و قیمت‌های فعلی کف قیمت خودرو و برای خرید مناسب است، البته خریداری در بازار نیست، چرا که تعهدات خودروسازان به روزتر شده و تعهدات خودشان را عملی می‌کنند که در نتیجه آن کمبود خودرو در بازار نداریم.

قندی بیان کرد: قیمت پراید 131، 44 میلیون تومان، 206 تیپ دو 80 میلیون تومان، سمند 78 میلیون تومان و پژو 405 نیز 70 میلیون تومان است و به نظر نمی‌رسد تا مهر ماه افزایش قیمتی را شاهد باشیم.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی استان اصفهان افزود: قیمت خودروهای خارجی به دلیل کاهش قیمت ارز از 20 تا 30 درصد کاهش پیدا کرده و هر تغییر قیمت ارز اثر مستقیم بر قیمت این خودروها دارد، به عنوان مثال هیوندای سوناتا ال اف که دو ماه گذشته بین 950 تا یک میلیارد تومان معامله می‌شد امروز بین 700 تا 730 میلیون تومان قیمت دارد.

منبع:فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها