رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457717

کیهان: پاس گل تازه عراقچی به دولت‌های بدعهد اروپایی!

ساعت24- یک مقام ارشد وزارت خارجه برای چندمین‌بار اطمینان داد که دولت در برجام می‌ماند و قصد خروج از آن را ندارد.

در حالی‌که تصمیم کاهش تعهدات برجامی، با هدف فشار به اروپا برای انجام تعهداتش اتخاذ شده، سیدعباس عراقچی به ادامه روند فعلی حضور در برجام اطمینان داد!
به گفته مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به حضور سید عباس عراقچی در جلسه فراکسیون اظهار کرد: آقای عراقچی این موضوع را مطرح کرد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارای مشروعیت بین‌المللی است و تا زمانی که منافع ایران در برجام تأمین شود ایران در برجام می‌ماند و با هر تهاجمی‌ مقابل به مثل خواهد کرد.
این اظهارات در حالی است که با خروج آمریکا از برجام (به‌عنوان کدخدای اروپایی‌ها به تصریح آقای روحانی)، تحریم‌ها شدیدتر از ماقبل از برجام در حال اعمال است و اروپایی‌ها نه‌تنها در 15 ماه گذشته، به حداقل تعهدات خود عمل نکرده‌اند، بلکه حتی دولت خبیث انگلیس برخلاف تعهدات برجامی، اقدام به کارشکنی در مقابل صادرات نفت ایران و توقیف نفتکش گریس یک کرد.
در عین حال اروپایی‌ها، ابتدا وعده راه‌اندازی کانال SPV را پیش کشیدند و سپس آن را به شوخی تلخ «اینستکس» فروکاستند اما در 7 ماه گذشته به همین وعده خود نیز عمل نکردند. با این اوصاف باید از آقای عراقچی پرسید معنای «تا زمانی‌که منافع ایران در برجام تأمین شود، در برجام می‌مانیم»، دقیقاً یعنی چه؟! و آیا این سخن، پیغامی جز اطمینان‌خاطر به اروپایی‌ها منتقل می‌کند تا بی‌مبالات‌تر از گذشته به نقض توافق ادامه دهند؟ در آن صورت آیا کاهش میلی‌متری تعهدات برجامی، بازدارنده خواهد بود؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها