رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473341

بررسی جزئیات «توزیع متادون در داروخانه‌ها»

ساعت24-دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور درباره مصوبه توزیع متادون در داروخانه‌ها بیان کرد: منبع تخصصی ما وزارت بهداشت و کمیته درمان است. شورای کمیته درمان و وزارت بهداشت هر طور که تصمیم‌گیری کنند این موضوع اجرا می‌شود.

در جلسه ۱۳۶ ستاد مبارزه با مواد مخدر توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها به تصویب و تصمیم بر آن شد که توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها انجام شود،‌ اما در این میان برخی صاحب‌نظران حوزه اعتیاد نسبت به چنین مصوبه‌ای ابراز نگرانی و مخالفت داشتند به طوری که رئیس کانون سراسری درمانگران اعتیاد کشور ضمن انتقاد نسبت به تصویب این طرح، افزایش اپیدمی اعتیاد در کشور، عدم مراجعه معتادان یقه‌سفید برای تهیه داروهای ترک اعتیاد از داروخانه‌ها بدلیل ترس از دیده شدن و ... را از عوارض این مصوبه دانست.

سردار اسکندر مومنی- دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت متادون در داروخانه‌ها اظهار کرد: انشالله وزارت بهداشت توضیحات لازم را در این زمینه داده است، منبع تخصصی ما وزارت بهداشت و کمیته درمان است که در حال بررسی اجرایی کردن جزئیات آن هستند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به این موضوع چیست؟ نیز بیان کرد: شورای کمیته درمان و وزارت بهداشت هر طور که تصمیم‌گیری کنند این موضوع اجرا می‌شود.

به گفته وی، این طرح در چند استان به صورت پایلوت در حال اجرا است.

همچنین در مورد عوارض متادون بیشتر بخوانید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها