رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473347

همتی: مردم و دلالان توانایی بانک مرکزی را دست کم نگیرند

ساعت24-رئیس بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ارز در کنترل است، گفت: خطاب به مردم و همچنین کسانی که دلال‌بازی می‌کنند می‌گویم توانایی بانک مرکزی را دست کم نگیرند.

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ارز در کنترل است؛ خطاب به مردم و همچنین کسانی که نوسان بازی و دلال بازی می‌کنند می‌گویم توانایی بانک مرکزی را دست کم نگیرند.

وی افزود: بانک مرکزی این توانایی را دارد که هر موقع اراده کند در بازار حضور داشته باشد و در عرضه و تقاضا نقش داشته و تعادل را در بازار به وجود آورد.

رئیس بانک مرکزی در ادامه عنوان کرد: مردم دارایی خود را در معرض ریسک خرید و فروش قرار ندهند کما اینکه می‌بینید در یک روز ممکن است ارز، 1000 تومان پایین و بالا شود، لذا باید به این نکته هم توجه ویژه شود.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی در بازار حضور محکم دارد و توانایی هم دارد. ذخایر ارزی هم موجود است. این موضوع هیچ ربطی هم به بحث تورم ندارد و در توان ملی ما تاثیر نمی‌گذارد.

همتی با بیان اینکه به زودی ثبات در بازار ارز ایجاد می‌شود، گفت: مشکلاتی هم که در یکی دو هفته اخیر در بازار ارز ایجاد شده به خاطر مسائل سیاسی و جو روانی که ایجاد شد، بوده و انشاءالله به زودی هم رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازار متشکل ارزی الان در مرحله آزمون قرار دارد، اظهار داشت: نگران تشکیل این بازار نباشید که به زودی کارهایش انجام می‌شود، ولی نمی‌توانم زمان مشخصی را هم برای این موضوع مطرح کنم، اما تا پیش از پایان امسال تشکیل می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی درباره نظارت بانک مرکزی بر سایت‌های قماربازی و استفاده آنها از درگاه‌های بانکی، گفت: ما برنامه‌ریزی‌های خیلی قوی و جدی در معاونت فناوری بانک مرکزی داریم. هم قمار و هم فیشینگ را به تدریج به سمتی می‌بریم که محدودتر و بسته‌تر شود. این نوع فناوری‌ها و سیستم‌ها در همه جای دنیا هک می‌شود و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد که ما تلاش داریم درصد آن را به حداقل برسانیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها