رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484365

نمکی: به قرنطینه کردن شهرها اعتقادی نداریم

ساعت 24 -وزیر بهداشت گفت: به قرنطینه کردن شهرها به دلیل اعتماد به آموزش و فرهنگ اعتقادی نداریم و تقاضا داریم که مردم شهرهای آلوده و شهر قم، این مناطق را ترک نکرده و ما را مجبور به قرنطینه اجباری با مدل‌های بسیار سنتی و قدیمی نکنند.

style="text-align:justify">سعید نمکی عصر سه شنبه در حاشیه دیدار با امیر سیاری معاون هماهنگ کننده و امیر مداح معاون بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در راستای بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا با شعار «کرونا را شکست می‌دهیم» امروز با امیر سیاری از سوی ارتش دیدار داشتیم تا همکاری‌های بین بخشی تقویت شود. البته ارتش شریف بزرگوار جمهوری اسلامی ایران همیشه در روزهای سخت در کنار مردم و همکاران ما نظام سلامت بوده است.

وی ادامه داد: قرار شد که از ظرفیت‌های بی بدیل و مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه در مورد ضدعفونی کردن انبوه مراکزی که نیازمند پاکسازی و ضدعفونی است، کنترل معابر و ورودی‌های شهرها و مراکز مهم کشور و برخی از قرنطینه‌هایی که داریم و کمک‌های تیم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی در مناطق مختلف استفاده کنیم.

نمکی گفت: به مردم شریف ایران می‌گویم که نقاط بسیار آلوده‌ای مانند شهر قم به شدت تحت کنترل قرار دارد و میزان بیماران ترخیص شده مبتلا به کووید ۱۹ رو به افزایش است و میزان ابتلا گرچه در مواردی افزایش یافته، اما موارد مثبت نسبت به روزهای گذشته در مناطق آلوده‌تر رو به کنترل است و در برخی از استان‌های دیگر، مواردی از ابتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده که اکثرا سابقه سفر و حضور در شهر قم را داشته‌اند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: با ورود گسترده سازمان صدا و سیما و سازمان‌های مردم نهاد و شبکه‌های اجتماعی به عرصه همراهی با وزارت بهداشت، مردم بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند و اگر به مسائل بهداشتی توجه کنند، به زودی می‌توانیم کرونا را نیز شکست دهیم.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر فوت کرده‌اند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها