رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 484450

تحریم‌های یمن در شورای امنیت تمدید شد/ تهدید روسیه در صورت نام بردن از ایران

ساعت 24- شورای امنیت روز سه شنبه قطعنامه‌ای درباره یمن را تصویب کرد که به موجب آن تحریم‌های بین‌المللی علیه یمن تا ۲۶ فوریه ۲۰۲۱ تمدید می‌شود.

به گزارش روسیا الیوم، این قطعنامه با ۱۳ رای موافق و دو رای ممتنع روسیه و چین تصویب شد.

این قطعنامه بر تمدید تحریم‌ها علیه برخی رهبران جنبش انصارالله یمن و تمدید ماموریت کمیته ویژه کارشناسان یمن تا ۲۸ مارس ۲۰۲۱ تاکید دارد.

قطعنامه شورای امنیت از همه کشورها می‌خواهد که به تحریم واردات سلاح به یمن پایبند باشند و طرف‌های یمنی را به حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو ترغیب می‌نماید.

بنا بر این گزارش، شورای امنیت تحریم‌های مربوط به منازعات یمن را از سال ۲۰۱۴ سالانه تمدید می‌کند.

در همین راستا روسیه در مذاکرات تمدید تحریم‌های یمن در شورای امنیت سازمان ملل تهدید کرد که در صورت اشاره‌ای به نام ایران، این اقدام را وتو خواهد کرد.

به گزارش فرانس 24، شواری امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه پس از مذاکراتی سرسختانه میان انگلیس و روسیه، تحریم‌ها علیه یمن را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. روسیه تهدید کرد که اگر در این تحریم‌ها حتی هرگونه اشاره پنهان و غیرمستقیمی به ایران شود، آن را وتو خواهد کرد.

در مذاکرات شواری امنیت سازمان ملل، انگلیس در ابتدا هیچ اشاره‌ای به ایران نداشت.

اما سپس، مدت کوتاهی پس از رای‌گیری و پس از آن که فرانسه و بلژیک شروع به میانجیگری کردند، لندن موافقت کرد که هر گونه ارجاع به سلاح‌های در اختیار حوثی‌های یمن و تشابه‌شان به سلاح‌های ایرانی را حذف کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها