رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484774

چین: با ایران و کره جنوبی در ارتباط هستیم

ساعت 24-جایو لی جیان سخنگوی جدید وزارت خارجه چین روز جمعه گفت که از زمان شیوع بیماری با ایران و کره جنوبی در ارتباط هستیم.

style="text-align:justify">او در مصاحبه مطبوعاتی در پکن در پاسخ به سوالاتی درباره شیوع ویروس کرونا در ایران و کره جنوبی افزود: ما هر کمکی لازم باشد در اختیار تهران قرار می دهیم و کمک هایی نیز ارسال شده است.

وی با اشاره به ارسال کمک های پزشکی و بهداشتی از جمله ماسک و کیت های آزمایش کرونا به ایران، گفت : اگر ضرورت داشته باشد به کمک های خود به تهران ادامه می دهیم.

تلویزیون چین گزارش کرد که این کشور پنج هزار کیت آزمایش کرونا و همچنین ۲۵۰ هزار ماسک در اوایل این هفته برای ایران ارسال کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره وضعیت شیوع کرونا در کره جنوبی گفت : پس از شیوع بیماری پروازهای کره جنوبی به چین مملو از مسافر بوده است که بیشتر آنها چینی هستند.

او شایعات مربوط به درخواست پناهندگی برخی از اتباع کره جنوبی از چین را تکذیب کرد و گفت‌: همکاری های دو کشور در زمینه تقسیم اطلاعات و کمک به کاهش دامنه شیوع بیماری در کره جنوبی ادامه دارد.

کره جنوبی با نزدیک به ۲ هزار و ۳۳۰ نفر مبتلا به کرونا دومین کشور از لحاظ داشتن بیشترین شمار مبتلایان کرونا در جهان پس از چین است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها