رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503264

درمان‌های خانگی را با روغن‌های گیاهی ارگانیک امتحان کنید

ساعت24- روغن‌های گیاهی را بهتر بشناسیم و برای درمان‌های خانگی باخیال راحت از آنها استفاده کنیم.

روغن کنجد
بسیاری از مشکلات سلامتی به علت خوراک‌ نامناسب برایمان رخ می‌دهند. عدم توجه به الگوهای مناسب خوراکی قطعا برایمان مشکل ساز خواهند بود. شاید شما هم تجربه داشته باشید که برای درمان بیماریی به پزشک مراجعه و دوره‌ی داروهای شیمیایی را مصرف کنید؛اما پس از اتمام داروها، علائم بیماری باز گردد. در این صورت با مواد طبیعی و گیاهی خود را درمان کنید که مصرف طولانی مدت آن برای بدن ضرر نداشته باشد. در ادامه «ایرنا زندگی» شما را برای شناختن کاربرد روغن‌های گیاهی در درمان‌های خانگی همراهی می‌کند.

روغن سیر

۱. جلوگیری از ریزش مو: روغن سیر را روی بخار آب گرم کنید. روی پوست سر بزنید و مالش دهید. روغن سیر به رویش جدید موها نیز کمک می‌کند. بگذارید ۴ ساعت بماند و سپس آبکشی نمایید.

۲. درمان عفونت‌های گوش: سیر به دلیل داشتن خواص آنتی‌باکریال، عفونت‌های باکتریایی گوش را درمان می‌کند. با گوش پاک‌کن هر شب در داخل گوش بمالید.

۳. درمان شوره سر: سیر به دلیل دارا بودن گوگرد، درمان شوره سر است. روغن سیر را روی حرارت غیر مستقیم گرم کنید و روی پوست سر ماساژ دهید. با یک حوله سر خود را بپوشانید که گرم بماند سپس بعد از ۴ ساعت آبکشی نمایید.

روغن زنجبیل

۱. افزایش جریان خون و درمان آکنه و جوش صورت: عدم جریان خون کافی در رگ‌ها باعث جوش و آکنه می‌شود که در این صورت روغن زنجبیل می‌تواند به شما کمک کند. این روغن را آخر شب با گوش پاک‌کن روی جوش‌ها بزنید و بخوابید.

۲. بهبود دردهای غضلانی: به علت خواص این روغن که باعث افزایش جریان در عضلات می‌شود می‌توانید آن را دردهای عضلانی خود نیز امتحان کنید.

۳. رفع حالت تهوع: در طب سنتی علت حالت تهوع، طبع سرد معده شناخته شده است. خوردن کمی از روغن زنجبیل (به علت طبع گرم زنجبیل) این مشکل را برطرف می‌کند.

روغن رازیانه

۱. تنظیم هورمون استروژن (زنانه): روغن رازیانه تنظیم کننده هورمون‌های استروژن در زنان است که موجب کاهش موهای زائد، تنظیم قاعدگی و درخشش پوست می‌شود.

۲. ضد پیری پوست: مالش این روغن از مشکلات پوستی در کاهش و افزیش وزن جلوگیری می‌کند.

۳. موثر در تقویت حافظه و حس بویایی: بوی رازیانه محرک اعصاب است و استشمام آن موجب افزایش حافظه و حس بویایی می‌شود.

روغن تخم‌کتان

۱. تقویت سیستم قلبی و عروقی: روغن تخم‌کتان دارای امگاهای ۳،۶ و ۹ است که موجب سیستم قلبی و عروقی می‌شود.

۲. رفع یبوست: مصرف این روغن با سالاد درمان یبوست است.

۳. تقویت ساقه مو: این روغن را روی شعله غیر مستقیم گرم کنید و روی ساقه مو ماساژ دهید و با حوله موها را بپوشانید. ۴ ساعت بعد آبکشی نمایید.

روغن کرچک

۱. درمان فوری یبوست: این روغن به علت غلظت و خواص ملین‌کننده خود به رفع یبوست در سریع ترین زمان کمک می‌کند.

۲. درمان دردهای مفصلی: خوردن و مالیدن این روغن روی مفاصلی که درد می‌کند به کاهش دردهای مفصلی کمک می‌کند.

۳. تقویت مژه و ابرو: این روغن به علت داشتن مقادیر بالای ویتامین ای برای تقویت ابرو و مژه بسیار موثر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها