رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518198

طلای جهانی کشش صعود ندارد

ساعت24-قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار و عدم پیشرفت مذاکرات درباره بسته کمک مالی جدید کرونایی به پایینترین قیمت یک هفته اخیر نزول کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۸۹۸ دلار و ۲۸ سنت رسید. پیشتر بهای معاملات تا ۱۸۹۰ دلار و ۱۹ سنت عقب نشینی کرده بود که پایینترین قیمت از ۱۵ اکتبر بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۹۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس اظهار کرد: به نظر می رسد در کوتاه مدت انگیزه برای یافتن خریداران جدید در بازار طلا وجود ندارد. علت عمده آن هم نزدیک شدن به زمان انتخابات آمریکا و گمانه زنیها درباره بسته کمک مالی است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۲ درصد رشد کرد.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: دولت ترامپ در حال بازبینی جدیدترین طرح برای کمک مالی کووید ۱۹ است و انتظار دارد تا روز دوشنبه پاسخی دریافت کند.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر، تحلیلگران می گویند پیروزی جو بایدن ممکن است به دلیل بسته محرک مالی بزرگی که وی به اجرا خواهد گذاشت، باعث صعود چشمگیر قیمت طلا شود.

تحلیلگران بانک OCBC در یادداشتی نوشتند: بعید است که پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوسان زیادی در قیمت طلا مشاهده شود و اونس طلا همچنان نزدیک به محدوده ۱۹۰۰ دلار هفته جاری معامله خواهد شد.

افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا، نیاز به اقدامات محرک مالی بیشتر را مبرم کرده است. طبق تخمین رویترز، نرخ بستری در بیمارستانها افزایش پیدا کرده و به بالاترین میزان در دو ماه اخیر رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، فرانسه هم در طول تعطیلات پایان هفته رکورد بالای ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد و اسپانیا با افزایش موارد ابتلا در اروپا در موج دوم پاندمی، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

طلا که پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم و افت ارزش پول کاغذی به شمار می رود، امسال که بانکهای مرکزی و دولتهای جهان تدابیر محرک مالی گسترده ای را برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته اند، ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۴ درصد کاهش، به ۸۸۹ دلار و ۳۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۲۳۷۵ دلار و ۵۴ سنت معامله شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها