رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 530113

تحقیق در باره منشا کرونا در چین

ساعت 24 - یک گروه متشکل از دانشمندان برجسته از ۱۰ کشور جهان روز پنجشنبه چهاردهم ژانویه، وارد شهر ووهان چین شدند تا تحقیقات خود دربارهٔ علل و منشا انتشار ویروس کرونا را آغاز کنند.یک گروه متشکل از دانشمندان برجسته از ۱۰ کشور جهان روز پنجشنبه چهاردهم ژانویه، وارد شهر ووهان چین شدند تا تحقیقات خود دربارهٔ علل و منشا انتشار ویروس کرونا را آغاز کنند.

dir="RTL">همزمان با ثبت نخستین قربانی بیماری کووید-۱۹ پس از ۸ ماه در استان هِه‌بِی، کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای تحقیق در مورد منشاء ویروس کرونا امروز پنجشنبه چهاردهم ژانویه، وارد چین شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک گروه متشکل از دانشمندان برجسته از ۱۰ کشور جهان روز پنجشنبه چهاردهم ژانویه، وارد شهر ووهان چین شدند تا تحقیقات خود دربارهٔ علل و منشأ انتشار ویروس کرونا را آغاز کنند. نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در پایان سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان به ثبت رسید. سازمان بهداشت جهانی ضمن تایید ورود تیمی از کارشناسان خود به چین اعلام کرد که اعضای این تیم از بدو ورود به شهر ووهان به مدت دو هفته قرنطینه شدند. انتظار می رود مأموریت کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در چین ۵ تا ۶ هفته طول بکشد.

در همین حال، یکی از اعضای گروه فرستاده شده به خبرگزاری فرانسه تصریح کرد که هدف این مأموریت «نه یافتن مجرم و مقصر» بلکه «درک و روشن شدن آنچه اتفاق افتاده است» می باشد. وی همچنین تاکید کرد که تحقیق در زمینه منشأ انتشار ویروس کرونا برای «کاستن از خطرات آینده» صورت گرفته است. قرار بود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی هفتهٔ پیش وارد چین شوند اما به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم از سوی این کشور به تعویق افتاد و اعتراض این سازمان را در پی داشت.

ورود کارشناسان سازمان بهداشت برای چین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این کشور تلاش می کند از پذیرفتن هرگونه مسئولیتی در مورد بیماری همه گیری که منجر به کشته شدن نزدیک به دو میلیون نفر در سراسر جهان شده است، خودداری کند. از سوی دیگر، همزمان با ورود گروه کارشناسان سازمان بهداشت به چین، مقامات بهداشتی این کشور از نخستین قربانی بیماری کووید-۱۹ پس از ۸ ماه در استان هِه‌بِی خبر دادند. این مقامات تا کنون توضیحی در خصوص جزئیات قربانی جدید کرونا در چین ارائه نکرده اند.آخرین مرگ مرتبط با بیماری همه گیری کووید-۱۹ در چین، خاستگاه اصلی ویروس کرونا، در ماه مه سال ۲۰۲۰ به ثبت رسیده بود. بر اساس آمار رسمی مقامات بهداشتی چین، تاکنون چهار هزار و ۶۳۵ نفر در این کشور جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده اند. این مقامات همچنین روز پنجشنبه اعلام کردند که ۱۳۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها