رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530335

تفسیر چپ های قدیمی از انتخابات ایران

ترامپ رفت ؛ رییس جمهور نظامی لازم نیست

ساعت 24 - سایت خبری - تحلیلی پیک نت شعبه ای از انواع رسانه های دیجیتال کسانی است که هنوز به حزب توده وفاداند و به شکلی افکار این حزب را بازتب می دهند. این سایت یکی از پیگیرترین سایت های خبری در باره انتخابات ریاست جمهوری ایران است. تازه ترین تفسیر گردانندگان این سایت را در باره انتخابات بهار 1400 می خوانید:

dir="RTL">با آن که آخرین روزهای حضور ترامپ در کاخ سفید طی می شود و هنوز بیم اقدامی غافلگیرانه و فاجعه بار با فرمان او ایران را تهدید می کند، زمزمه های جدی در محافل سیاسی ایران پیرامون آن دور می زند که گزینه ورود سرداران سپاه به میدان رقابت برای رسیدن به ریاست جمهوری روز به روز ضعیف تر می شود. آنها که گزینه رئیس جمهور نظامی را کمرنگ می بینند اعتقاد دارند که اوج این بحث مربوط به زمانی بود که احتمال ماندن ترامپ در کاخ سفید بیش از خروج او از کاخ سفید بود، درحالی که اکنون وضع در امریکا تغییر کرده است. با آمدن دمکرات ها در کاخ سفید گزینه رئیس جمهور نظامی در ایران کمرنگ شده، بویژه که رهبر جمهوری اسلامی نیز حتی در اوج این بحث نیز چندان طرفدار این گزینه نبود و آن را از یک سو به نوعی مقابله با رهبر انقلاب و قانون اساسی می دانست و از سوی دیگر واکنش منفی و حتی تند مراجع مطرح مذهبی در حوزه های دینی که مخالف سپرده شدن ریاست جمهوری به یک نظامی اند. این گروه از روحانیت با روحانیت سیاسی فاصله خود را حفظ کرده اند. آغاز کار رئیس جمهور دمکرات امریکا و آشکار شدن عملی سیاست های خارجی او به نتیجه گیری این بحث کمک خواهد کرد. این بحث ها درحاشیه جلساتی که اصولگرایان و راستگرایان و اصلاح طلبان تشکیل میدهد جریان دارد. از جمله درحاشیه بحث های رسمی کنگره های حزبی. حاشیه هائی که مهم تر از متن است.

راستگرایان و اصولگرایان از هم اکنون از بحث رئیس جمهور نظامی فاصله گرفته و بار دیگر گزینه رئیسی و قالیباف را علم کرده اند و این یعنی بازگشت به انتخابات 96. حتی مطرح می کنند شانس رئیسی بیشتر از قالیباف است که شکست های پیاپی انتخاباتی را در کارنامه خود دارد و مردم نیز نه تنها او را یک نظامی می دانند بلکه از عملکرد او در دوران شهرداری نیز ناراضی اند وافشاگری های روحانی و جهانگیری را در کارزار انتخابات 96 علیه او را فراموش نکرده اند. در جبهه مقابل، از میان گزینه هائی که تاکنون مطرح بوده (محسن هاشمی، علی لاریجانی و صادق خرازی) اکنون نورافکن روی صادق خرازی روشن است که علاوه بر سابقه طولانی دیپلماتیک و تسلط به زبان انگلیسی و تا حدودی فرانسه رابطه ای نزدیک با نهادهای قدرت را نیز دارد. در ادامه همین بحث ها، یک عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در کنگره این حزب گفته است «موضوع مورد بحث همه, انتخاب یک نامزد مورد وثوق تمام اصلاح طلب ها و نظرها متوجه صادق خرازی بود و دیدار با وی برای دعوت رسمی جهت ورود به صحنه انتخابات»

منبع - پیک نت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها