رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531255

جزئیات برگزاری مراسم ۲۲ بهمن

ساعت24- سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت:امسال ۲۲ بهمن به شکلی دیگر برگزار می‌شود تا افراد تجمع نداشته باشند ،بنابراین این مانور به طور موتوری یا با خودروهای شخصی است.

div role="main">علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: میزان همه گیری و کشندگی ویروس کرونا افزایش یافته است . تاکنون ۶۰ کشور، ویروس کرونای انگلیسی را شناسایی کرده اند.


او با اشاره به اینکه خوشبختانه در کشور ما وضعیت به گونه‌ای است که با رعایت پروتکل‌ها وضعیت نسبتاً خوبی داریم گفت: در حال حاضر هیچ شهر قرمزی در سطح کشور نداریم و شهرهای قرمز استان مازندران به نازنجی تبدیل شده‌اند، در مجموع ۱۹ شهر نارنجی، ۱۵۷ شهر زرد و ۲۵۶ شهر آبی داریم .

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه گزارشهایی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی هفته گذشته از شهرهای مختلف به دستمان رسیده است گفت: در این رابطه تذکر جدی می‌دهم، کاشان ،اصفهان ، تهران بیشتر باید دقت کنند و امیدواریم پروتکل‌ها را به صورت سختگیرانه رعایت کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های ما رشد ۴۷ درصدی تردد‌ها نسبت به اول دی ماه است ادامه داد: این وضعیت نگران کننده است، لذا هر گونه عدم رعایت پروتکل‌ها، وضعیت را به شرایط قبل بازمی گرداند.

او اظهار کرد: با آغاز موج جدید کرونا ممکن است دوباره مشاغل تعطیل و محدودیت‌ها افزایش پیدا کند، در برخی استان‌ها تعداد بیماران سرپایی در حال افزایش است که نتیجه آن بالا رفتن آمار بستری و مرگ‌ومیر خواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: ویروس انگلیسی در حال حاضر حدود ۶۰ کشور دنیا را درگیر کرده است، این ویروس قدرت بیشتری دارد و جوانان را درگیر می‌کند، آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد قدرت کشندگی و میزان مرگ و میر در ویروس جدید بالاتر است لذا باید قاطعانه جلوی هرگونه تجمعی ایستاد.

او افزود: دورهمی خانوادگی، مسافرت و هرگونه تجمعی‌ می‌تواند منجر به مرگ و میر شود و ما وظیفه داریم هشدار بدهیم، چون مسئول سلامت مردم هستیم.

رئیسی عنوان کرد: امسال ٢٢ بهمن به شکلی دیگر برگزار می‌شود تا افراد تجمع نداشته باشند، بنابراین این مانور به طور موتوری یا با خودرو‌های شخصی است و هیچ کس حق خروج از وسیله نقلیه خود را ندارد.امسال سخنرانی رئیس جمهور هم از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها