رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531686

مزایای خانه، ویلا و کلبه‌ی چوبی

رپورتاژ تبلیغی / اخیرا تمایل مردم برای خرید و ساخت کلبه چوبی و یا حتی اقامت در کلبه چوبی در سطح جهان بسیار به چشم می خورد. سرعت ساخت این کلبه ها بسیار بالا است و به همین علت است که مقرون به صرفه محسوب می شود. همچنین قابل ذکر است که کلبه های چوبی بسیار ایمن هستند، از مقاومت و ایمنی بالایی در برابر آب و زمین لرزه برخوردار هستند، عایق بندی مناسبی دارند به همین دلیل باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند و از خطر زنگ زدگی نیز در امان هستند.

dir="RTL" style="text-align:right">شرکت رایمون سازه حدود 14 سال است که در زمینه ساخت ویلای چوبی به روش log house یا خانه چوبی الواری، ساخت کلبه چوبی و ... فعالیت می نماید و می تواند بهترین گزینه برای ساخت تمامی سازه های چوبی باشد. برای داشتن کلبه چوبی در سبک های مدرن می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید. جهت کسب اطلاعات دقیق قیمت خانه چوبی با رایمون سازه تماس بگیرید.

اقامت در کلبه‌های چوبی

در حال حاضر اکوکمپ یکی از موضوعات مهم در گردشگری محسوب می شود. اکوکمپ به اقامتگاه موقت در مناطق بکر طبیعت می گویند که همه خدمات آن با محیط زیست و استانداردهای آن منطقه هماهنگ است. در واقع اکوکمپ یک محل اسکان بومی و سنتی است که برای ساخت آن هیچ آسیبی به طبیعت وارد نمی شود و کسانی که از آن استفاده می کنند با زندگی سنتی آشنا می شوند و از چشم اندازهای طبیعی لذت می برند.

کلبه های چوبی یکی از اشکال اکو کمپ ها محسوب می شوند که از مصالح بومی همان منطقه نیز ساخته می شوند.

این بناها از مصالح بومی همان منطقه ساخته می‌شوند. اقامت در کلبه‌های چوبی، تجربه زندگی روستایی با همان روش سنتی، آشنایی با آداب و رسوم بومیان منطقه و تجربه امتحان کردن غذاهای محلی و… از لذت‌هایی هستند که شامل حال مسافرانی می‌شوند که از حضور در طبیعت لذت می‌برند. به طور کل می توان گفت که یکی از راه های احترام به طبیعت، سفر و اقامت در خانه های چوبی و اکو کمپ ها است.

استفاده از چوب به عنوان متریال اصلی ساخت خانه در اروپا و حتی آمریکا بسیار پر طرفدار است. وجود کلبه چوبی یا حتی آلاچیق چوبی در محوطه باغ، نمادی از یک زندگی رویایی محسوب می شود.

مزیت های کلبه چوبی

· یکی از دلایلی که بیشتر افراد در سطح جهان به ساخت کلبه چوبی علاقه مند هستند بی شک طرح های منحصر به فرد و زیبایی است که با چوب می توانند در باغ خود اجرا نمایند.

· تنوع زیاد در چوب مصرفی جهت ساخت کلبه و ویلاها که باعث شده است طراحان دکوراسیون داخلی این متریال را در همه جای کلبه ها مورد استفاده قرار دهند.

· جایگزین شدن کلبه های چوبی به جای آلاچیق های چوبی در سال های اخیر، زیرا کلبه ها با توجه به مسقف بودن، در فصل های سرد سال بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

· ساخت کلبه های چوبی بر خلاف تصور عموم مردم از لحاظ هزینه ای بسیار مقرون به صرفه است زیرا متریال اصلی برای ساخت این کلبه ها چوب است و دیگر نیازی به آهن آلات و دیگر مصالح ساختمانی نیست.

· یکی از راه های زیباسازی در محوطه های باغ و ویلا ها استفاده از کلبه چوبی است که بیشتر افراد تمایل دارند جهت زیباتر شدن باغ خود به جای آلاچیق های چوبی از کلبه چوبی استفاده کنند چرا که نمای خاص تری ایجاد می کند.

· عایقی استثنایی و مقاوم در برابر اتلاف انرژی محسوب می شود. بنابراین سازه های چوبی باعث کاهش اتلاف انرژی نسبت به سایر سازه ها است.

· باعث صرفه جویی در هزینه و زمان می شود. زیرا با توجه به گران بودن متریال دیگر مانند آهن، آجر، سنگ یا سیمان این سازه ها مقرون به صرفه تر هستند.

· کلبه های چوبی، دوست دار محیط زیست محسوب می شوند. سازه های چوبی کربن دی اکسید اتمسفری را جذب می کنند که همین امر باعث کاهش آلودگی هوا می شود.

· دچار زنگ زدگی نمی شوند.

طراحی کلبه چوبی

سبک های مختلفی برای ساخت سازه های چوبی وجود دارد که در صنعت معماری، این امر با توجه به سلیقه و بودجه افراد انجام می گیرد. برای ساخت خانه یا کلبه چوبی بهتر است که از طراحان و معماران مجرب در این زمینه استفاده نمود تا برنامه ریزی مناسبی در زمینه انتخاب متریال های لازم و طرح مورد درخواست صورت گیرد.

طراحان متخصص رایمون سازه در طراحی و اجرای سازه های چوبی از به روز ترین دکوراسیون در سازه های خود استفاده می کنند و با توجه به مقدار بودجه افراد، سازه هایی شیک اجرا می کنند.

نورپردازی در کلبه های چوبی

نورپردازی کلبه های چوبی در ویلا و خانه های چوبی بسیار جذاب محسوب می شود و از عناصر بی شماری برای این کار می توان استفاده نمود تا طرحی خاص به وجود آورد. همچنین با توجه به متراژ و متریال کلبه می توان از طرح های مختلف لوستر های چوبی استفاده کرد. قابل ذکر است که برای فضای داخلی و خارجی کلبه ها نیز از تکنولوژی های مدرن نورپردازی استفاده می شود.

خواص مکانیکی و خواص کاری چوب

با توجه به اینکه چوب سبک است اما از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. به عنوان مثال بهتر است بگوییم که علت استفاده از لمینت کاری در کف سالن های ورزشی کاملا واضح است. از نظر کاری نیز چوب را به راحتی می توان تعمیر و نگهداری کرد.

کلبه های چوبی سازه هایی ایمن، سبک، بادوام و محکم به شمار می آیند. یکی از دلایل مهمی که چوب در مهندسی باعث پیشرفت های بسیار شده است وزن و ایمنی و دوام آن است. اکثر خانه ها در جنوب شرق آمریکا چوبی هستند زیرا خاک آن منطقه بسیار سست است و آجرهای سنگین باعث فروریختگی زمین می شوند بنابراین خانه های چوبی که سبک تر هستند ارجحیت بیشتری نسبت به سازه های دیگر دارند.

آکوستیک بودن کلبه چوبی

با توجه به اینکه چوب به عنوان عایق صدا کامل نیست اما توسط جذب موج های صدا مانع خارج شدن انعکاس صدا به بیرون اتاق می شود. می توان گفت در مقایسه با رقیب های خود در عایق بودن صدا، کارایی بهتری دارد و بیشتر برای عایق کاری بین اتاق های مختلف کاربرد دارد. همچنین قابل ذکر است که در بسیاری از سالن های کنسرت از چوب استفاده می شود زیرا هم صدا را به صورت طبیعی خفه می کند هم اینکه صدایی عالی در آن اتاق ایجاد می کند.

پوشش بام کلبه چوبی

بیشتر بام پوش هایی که متداول هستند در کلبه های چوبی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. مشروط بر اینکه همه زیرسازی های درست جهت عایق کاری رطوبتی و حرارتی انجام گیرد.

بیشترین پوشش هایی که برای بام ها استفاده می شوند عبارتند از ورق های فلزی با پوشش رزین و ماسه، کاغذهای چند لایه آغشته از قیر و ماسه و ورق های سیمانی، سفال و ...

بام پوش های متشکل از ورقه های چوبی یا همان توفال چوبی در بسیاری از مناطق کالیفرنیا جهت استفاده برای سقف های شیب دار کاربرد بیشتری دارند. اما در حال حاضر به علت آتش سوزی در شهرک های ساختمانی و مجتمع ها غیر قابل مجاز شناخته شده است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها