رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 537922

کاهش ۱۴.۹ درصدی واردات کالاها به کشور

ساعت24-مدیرکل دفتر خدمات اطلاعات تجاری گفت: واردات کشور طی یازده ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی ۱۴.۹ درصد و به لحاظ وزنی۶.۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، عباس خالقی‌تبار بیان کرد: واردات کشور در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۰۸۱۸ هزار تن و به ارزش ۳۴۳۲۱ میلیون دلار برآورد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان‌دهندۀ کاهش وزنی ۶.۲ درصدی و کاهش ارزشی ۱۴.۹درصدی است.

وی افزود: همچنین در بهمن ماه واردات به ۲۵۶۹ هزار تن و ۳۶۸۲ میلیون دلار رسید که نسبت به ماه قبل ۲۰.۵ درصد از لحاظ وزن و ۲.۶ درصد از نظر ارزشی کاهش داشته است .

مدیر کل دفتر خدمات اطلاعات تجاری در تشریح آمار واردات ۱۱ ماهه سال جاری بیان داشت: کالاهای واسطه‌ای به ارزش ۲۴۱۲۱ میلیون دلار، کالاهای سرمایه‌ای به ارزش ۴۶۲۱ میلیون دلار، کالاهای مصرفی به ارزش ۵۴۸۹ میلیون دلار و سایر کالاها به ارزش ۸۹ میلیون دلار به کشور وارد شده که سهم کالاهای واسطه از کل ارزش واردات کشور معادل ۷۰ درصد برآورد شده است.

خالقی‌تبار گفت: پنج کشور چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند و آلمان به عنوان پنج مبداء وارداتی کشور، سهم ۷۲ درصدی از کل واردات ایران را دارا هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها