رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 542181

پرسپولیس صدرجدول را از سپاهان پس گرفت

ساعت 24 - برد 2 بر صفر پرسپولیس قهرمان 4 دوره گذشته لیگ برتر ایران و تساوی سپاهان با نفت مسجد سلیمان راه این تیم را در پایان هفته بیستم برای پس گرفتن صدرجدول هموارکرد. هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران با لغو و تعلیق آغاز شد و به پایان رسید.

پرسپولیس
dir="RTL" style="text-align:right">استقلال از یک هفته قبل مجوز پرواز نکردن به آبادان را گرفته بود. دیدار تیم‌های فولاد و تراکتور به دلیل حضور هر دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد. پرسپولیس حریفش را برد، سپاهان در بازگشت محمود فکری به لیگ برتر متوقف شد و تیم‌های صدرنشین را امیدوار کرد.یگان ویژه نیروی انتظامی بار دیگر جلوی ورود دوربین‌های صداوسیما به یک ورزشگاه را گرفت و البته جدول رده‌بندی ایران شبیه به لحاف چهل‌تکه شد. بعضی تیم‌های بیست بازی برگزار کرده‌اند، بعضی ۱۹ مسابقه و تعدادی هم ۱۸ بازی.هفته بیستم لیگ برتر، با لغو بازی استقلال مقابل صنعت نفت و برگزاری بازی پرسپولیس آغاز شد.پیش از این قرار بود پنجشنبه ۱۹ فروردین، استقلال در آبادان میهمان صنعت نفت باشد. اما سازمان لیگ وضعیت کرونا شهر آبادان را نگران‌کننده تشخیص داد و این بازی را به زمانی دیگر موکول کرد.همین روز پرسپولیس در تهران میزبان نساجی بود. تیمی که با حضور ساکت الهامی به جای مجید جلالی متحول شده بود. نساجی با دو پیروزی پیاپی مقابل میزبانی قرار گرفت که برای باقی ماندن در کورس مدعیان فقط به پیروزی نیاز داشت.پرسپولیس دقیقه ۸ با ضربه ایستگاهی مهدی ترابی به گل اول رسید.ترکیبی که یحیی گل‌محمدی از ابتدا به زمین فرستاد، کلکسیونی از چپ‌پاها بود. سعید آقایی، مهدی ترابی، وحید امیری و احسان پهلوان این تیم را در فاز هجومی خود به خود به سمت چپ متمایل می‌کرد.پرسپولیس در نیمه نخست هرچند با تک گل مهدی ترابی به رختکن رفت، اما حسب عادت هفته‌های اخیر، سه موقعیت گل‌زنی دیگر را از دست داد.نیمه دوم پرسپولیس همان تیمی بود که در هفته‌های اخیر دیدیم. تیمی که بسیار موقعیت می‌ساخت، ولی گل نمی‌زد.

یحیی گل‌محمدی برای حفظ برتری پرسپولیس، کمال کامیابی‌نیا، عیسی آل‌کثیر و امید عالیشاه را وارد ترکیب کرد؛ گل دوم با همکاری این سه نفر شکل گرفت. دقیقه اول وقت‌های تلف شده نیمه دوم، پاس کمال کامیابی‌نیا به امید عالیشاه و پاس عرضی این بازیکن به عیسی آل‌کثیر گل دوم پرسپولیس را ساخت.آقای آل‌کثیر در دومین حضورش پس از شش ماه محرومیت، برای پرسپولیس در لیگ برتر گل‌زنی کرد.یکشنبه ۲۲ فرودین، دو بازی از هفته بیستم لیگ برتر در تبریز و رفسنجان برگزار شد. در نخستین دیدار، دو تیم ماشین‌سازی و آلومینیوم به تساوی یک بر یک رسیدند.

علیرضا منصوریان و علیرضا اکبرپور سرمربیان آلومینیوم و ماشین‌سازی، ستاره‌های دهه ۷۰ استقلال، در این بازی داربی استقلالی‌ها را برگزار کردند. ابتدا میزبان با گل سعید حسین‌پور پیش افتاد ولی حامد پاکدل دقیقه ۸۴ برای آلومینیوم گل زد و بازی را به تساوی رساند.دومین دیدار با میزبانی مس در رفسنجان از سایپا آغاز شد. مس با تک گل محمدرضا سلیمانی پیروز شد و موقتا تا جایگاه چهارم جدول صعود کرد. اما سایپا با این شکست ۱۸ امتیازی ماند و در رده سیزدهم بیش از قبل خطر سقوط را حس کرد.پس از این دیدار ابراهیم صادقی سرمربی سایپا با ارسال پیامکی از سرمربیگری سایپا استعفا داد. محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان در پایان این بازی، آقای صادقی را سرمایه فوتبال ایران و باشگاه سایپا دانست و از ابراز امیدواری کرد مدیران باشگاه سایپا با استعفای او موافقت نکنند.

گل هفته، شادی گل هفته

گل دقیقه ۴۵ محمدرضا سلیمانی به سایپا، تاکتیک تیمی و تکنیک فردی را به صورت توامان در کنار هم داشت. مس رفسنجان با چهار پاس سالم محمدرضا سلیمانی را در موقعیت گل‌زنی قرار داد اما انتخاب گل‌زن مس نیز منحصر به فرد بود. آقای سلیمانی پس از باز کردن دروازه سایپا، شادی گلی خاص داشت که گل زیبای او را تکمیل می‌کرد.وشنبه ۲۳ فروردین هفته بیستم لیگ برتر با میزبانی گل گهر در سیرجان از پیکان آغاز شد.گل‌گهر دقیقه ۲۱ با گل مرتضی تبریزی از میهمان خود پیش افتاد. برخی کارشناسان داوری معتقد بودند که آقای تبریزی با استفاده از دست گل اول تیمش را به ثمر رسانده است. شاگردان امیر قلعه‌نویی نیمه دوم و گل سعید صادقی برتری‌اش را قطعی کرد.گل‌گهر با این نتیجه با یک بازی کمتر، به رده چهارم جدول رسید. تیم آقای قلعه‌نویی هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارد.این نخستین بار در لیگ برتر فصل جاری بود که نادر محمدی، "اوت‌انداز" مشهور تیم پیکان به دلیل مصدومیت در ترکیب تیمش قرار نمی‌گرفت.در حساس‌ترین بازی این روز، سپاهان در اصفهان مقابل نفت مسجد سلیمان با تساوی بدون گل متوقف شد. سپاهان در صورت پیروزی مقابل میهمان خود، با امتیاز بیشتر به صدر جدول می‌رفت. اما با یک امتیازی که مقابل نفت مسجد سلیمان به دست آورد، با ۴۱ امتیاز، در رده دوم نشست.به این ترتیب پرسپولیس با ۴۱ امتیاز و تفاضل گل بهتر، به صدر جدول رفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها