رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542770

کلاهبرداری حرفه‌ای با موبایل‌های مسروقه

ساعت 24-سه شیاد حرفه‌ای با استفاده از تلفن‌های همراه مسروقه اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ما دوازدهم اسفند سال گذشته پرونده‌ای با موضوع زورگیری و سرقت تلفن همراه از طریق کلانتری 115 رازی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد.
مفاد پرونده حاکی از آن بود، شاکی که مردی 30ساله است در محدوده میدان راه‌آهن توسط دو موتورسوار جوان مورد ضرب و جرح قرار گرفته و تلفن همراهش به همراه مبلغ 29 میلیون تومان پول نقد از وی سرقت شده است.
در بررسی‌های پلیس مشخص شد فردی که تلفن همراه مسروقه در اختیار اوست به دفعات با اشخاص متعدد تماس گرفته است. با شناسایی مخاطبان متهم، مشخص شد متهم در تماس تلفنی با شهروندان مبالغی را از آنان درخواست کرده و مدعی شده است که نزدیکان آنان تصادف کرده و نیازمند پول برای درمان است. در این میان شهروندان به فرد تماس‌گیرنده اعتماد و مبالغ درخواستی را واریز کرده‌اند.
در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی هویت متهم شناسایی و مشخص شد او یکی از زورگیران حرفه‌ای است. این فرد با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش در محدوده میدان راه‌آهن دستگیر شد و پس از انتقال به پلیس آگاهی به زورگیری و پنج فقره کلاهبرداری از مال‌باختگان با همکاری دو نفر از همدستانش به نام‌های مرجان و سعید اعتراف کرد. او گفت: وقتی تلفن همراه را سرقت می‌کردم، به مخاطبان آن شخص تلفن می‌زدم و ادعای وقوع تصادف و نیاز به پول را مطرح می‌کردم. آن شخص نیز به خاطر اینکه تلفن همراه دست من بود، اعتماد می‌کرد و پول را می‌پرداخت.
سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم دیگر پرونده در عملیات دیگری دستگیر شد، افزود: کارآگاهان تاکنون چهار نفر از مال‌باختگان را شناسایی کرده‌اند و تحقیقات کماکان برای کشف سایر جرائم ارتکابی از سوی مجرمان و همچنین دستگیری مرجان ادامه دارد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها