رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 548999

9 روش برتر ساخت بک لینک برای وب سایت

رپورتاژ تبلیغی / ساخت بک لینک برای وب سایت در گام اول ممکن است موجب ناامیدی شما شود، اما باید بدانید که این کار به صبر زیادی نیاز دارد.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">

9 روش برتر ساخت بک لینک برای وب سایت

ساخت بک لینک برای وب سایت در گام اول ممکن است موجب ناامیدی شما شود، اما باید بدانید که این کار به صبر زیادی نیاز دارد. دیگر از آن روزهایی که با بهینه ­سازی وب سایت می­توانستید هر لینکی را در هر جایی از وب سایتتان قرار دهید، گذشته است. برای اینکه در بک لینک سازی موفق شوید، باید استراتژی لینک سازی داشته باشید.

بک لینک­ها به عنوان یکی از روش­های سنتی سئو، روش­هایی آسان برای افزایش ترافیک جستجو و رنکینگ در موتورهای مختلف جستجو در اختیارتان قرار خواهد داد. با وجود این، لینک­های با کیفیت بالا هستند که بهترین نتایج سئو و افزایش ترافیک را به ارمغان می­آورند.

از زمانی که بک لینک­ها به روشی محبوب برای افزایش رنکینگ سئوی سایت تبدیل شده، گوگل در چگونگی طبقه­بندی بک لینک­ها و نحوه تاثیر آن بر رتبه­بندی سئو تغییراتی داده است. بدین معنا که حالا صاحبان سایت، مدیران و ویراستاران باید همواره برای رشد بک لینک­هایشان سخت تلاش کنند.

بک لینک چیست؟

به بیان ساده­تر، بک لینک که به آن بک لینک خارجی هم گفته می­شود، زمانی است که سایت دیگری در محتوای خود به وب سایت شما لینک می­دهد. این روند می­تواند در پست وبلاگ، صفحه خدمات یا هر صفحه دیگر وب سایت باشد. بک لینک­ها از نظر میزان اعتبار از اهمیت بسیاری برای سئو برخوردار هستند و داشتن بک لینک­های با ارزش از کیفیت محتوای وب سایت شما پشتیبانی می­کند.

حال این سوال مطرح می­شود که چگونه برای وب سایتتان بک لینک بسازید؟ اگرچه تقریباً غیرممکن است که از الگوریتم دقیقی که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای تعیین کیفیت محتوای سئوی شما استفاده می‌کنند، سر دربیاورید، ولی روش­های خوب و ترفندهایی برای ساخت بک لینک واقعی وجود دارد که صاحبان سایت و مدیران می­توانند برای افزایش رنکینگ سئوی خود از آن بهره بگیرند.

فرقی نمی کند خدمات seo سایت مشتریان را انجام میدهید یا سایت خود، در هر صورت استفاده از بک لینک کمک بزرگ به رشد سئو خواهد کرد.

شیوه­ ای برتر بک لینک سازی

  1. به دیگران این اجازه را بدهید که به کار خودشان از طریق شما اعتبار بدهند.

از طراحان وب گرفته تا نویسندگان و کارآفرینان، افراد همیشه به دنبال خلق نمونه کارهایی برای نشان دادن بهترین و جدیدترین کارهای خود هستند. اغلب، این نوع نمونه کارها، شامل انواع بک لینک­ها به سایت شما خواهد بود تا بازدیدکنندگان بتوانند فعالیت­های ارائه دهندگان خدمات را مشاهده کنند.

ایجاد بک لینک برای نمونه کارهای دیگران نه تنها موجب تقویت کسب و کار فردی آنها می­شود بلکه به بالا بردن رنکینگ جستجوی گوگلی شما هم کمک می­کند.

9 روش برتر ساخت بک لینک برای وب سایت

  1. محتوای قابل اشتراک گذاری تهیه کنید

محتوای قابل اشتراک گذاری این امکان را برای شما فراهم می­آورد تا تخصص خود را در سراسر اینترنت نمایان کنید و به وب سایتتان این شانس را بدهید که به چندین صفحه وب و پلتفرم لینک شوند. این که تصمیم بگیرید که پست وبلاگی خوب ایجاد کنید، برای نمونه، کتاب الکترونیکی قابل اجرا یا اینفوگرافی ارزشمند، هر محتوای مشترکی را می­توانید با فراخوان به عمل (CTA) منتشر کنید و از بینندگان محتوا بخواهید تا آن محتوا را به دلخواه به اشتراک بگذارند.

پینترست یکی از روش­های عالی برای بک لینک سازی است. اطمینان حاصل کنید که تمام پست­های وبلاگ، مطالعات موردی، اینفوگرافی­ها و محتوای ارزشمند قابل اشتراک گذاری به صفحه پینترست شما لینک شده است. اگر فردی دیدگاه‌ها و کار شما را با ارزش بپندارد، این احتمال وجود دارد که هنگام ارسال محتوا در قالب وبلاگ یا یکی از صفحات وب خود، بک لینکی بسازد.

  1. بک لینک از وب سایت خودتان بسازید

پست­های کاملاً پژوهشی به عنوان محتوای قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید تا به محتواهای با ارزش دیگر که مناسب هستند، لینک شود. برای نمونه، پست­های شمارش معکوس ایجاد کنید تا ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا وبلاگ­های سفر خود را قادر به ارتباط گیری با محتوای وب­های شناخته شده نمایید و فرصتی برای آن سایت­ها ایجاد کنید تا پست شما را به اشتراک بگذارند و به وب سایت شما بک لینک بدهند.

9 روش برتر ساخت بک لینک برای وب سایت

  1. پست­های مهمان بیشتری تهیه کنید

پست­های مهمان یکی از بهترین روش­های به نمایش گذاشتن تخصص صنعت شما در هنگام ساخت بک لینک با کیفیت است. اکثر وب سایت­ها و وبلاگ­ها مختصری از بیوگرافی نویسنده را در ابتدا یا انتهای پست ارائه می­دهند تا فضای کافی برای لینک دهی فراهم شود.

نوشتن پست­های مهمان نه تنها به شما امکان به نمایش گذاشتن دانش­تان را می­دهد، بلکه با ایجاد فرصت همکاری با دیگران به شما امکان می­دهد تا رابطه حرفه­ای ایجاد کرده و شخصیت تجاری را بپرورانید. برقراری ارتباط با وب­ساییت­هایی با انبوه دنبال کنندگان شاید در وهله اول کمی هراس­آور باشد، اما اگر پیشنهاد وبلاگ مهمان بتواند شما را به موفقیت برساند، چرا که نه؟

  1. شبکه­ سازی آنلاین

چه کارآفرین آنلاین باشید یا صاحب یک کسب و کار موفق، احتمالاً بارها به شما توصیه شده که استفاده از شبکه راه رسیدن به موفقیت در کسب و کار است. در حال حاضر، شبکه با بسترهایی مانند لینکدین و فیس­بوک مخصوص کسب و کار پا به عرصه دیجیتال گذاشته است.

بیشتر بخوانید: قیمت سئو سایت چگونه محاسبه می شود؟

  1. خلاقیت را فراموش نکنید

برای اینکه به فرآیند گسترش بک لینک خود را سرعت ببخشید، باید همواره راهبردهای خلاقانه در آستین داشته باشید. اگر می­توانید محتوای ارزشمند و بازدهی بالا به اشتراک بگذارید، پس چرا از این خلاقیت­تان برای شروع پروژه­ای جدید و بک لینک دهی استفاده نکنید؟

اگرچه لینک دهی به وب سایت­تان در بسترهای مختلف رسانه­های اجتماعی می­تواند بسیار تاثیرگذار باشد، اما اطمینان حاصل کنید که زیاده روی نمی­کنید. اگر شما در صنعتی متخصص هستید، چرا از معلومات خود استفاده نمی­کنید تا کارهایی که برای مشتریان انجام داده­اید را به اشتراک بگذارید؟مطالعات و گزارشات موردی درباره کارهای مشتریان قبلی یا تجارب مشتریان را می­توانید به رایگان در بسترهای رسانه­های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا هم به بقیه کمک کنید و هم تخصص و ارزش خود را به رخ مشتریان بالقوه خود بکشانید.

  1. پای ثابت همکاری در پروژه­های خلاقانه باشید

تلاش­های خلاقانه به صورت مشارکتی روشی عالی برای ساخت بک لینک در وب سایت­تان و در واقع جذب مخاطبان بیشتر خواهد بود. پروژه­هایی مانند پادکست­ها از توجه فزاینده­ای میان صاحبان کسب و کار و افراد خلاق برخوردار است و از سویی امکان به اشتراک گذاری تخصص­شان و در عین بک لینک به وب سایت شما را در هر مورد کاری فراهم می­آورد.

  1. از جاویژه­تان در بازار، تکان نخورید

شبکه­سازی و تصمیم گیری در مورد تبادل بک لینک­ها، چنانچه به درستی انجام شود، میتواند برای تمام طرفین درگیر سودمند باشد. اطمینان حاصل کنید که وقت کافی برای شناخت حرفه، کسب و کار طرف مقابل و اینکه چه محتوایی بیشترین تناسب را با وب سایت­تان دارد، صرف کرده­اید. موضوعات جاویژه شما (یا به عبارت دیگر بخش­های حاشیه­ای از بازار که به طور ضعیف مورد هدف قرار می­گیرند) هنگام ساخت بک لینک بسیار حائز اهمیت است. پس مطمئن شوید که شیوه اشتراک گذاری لینک با جاویژه شما در حفظ «گزارشی» صریح و بهبود رنکینگ سئوی شما همراستا است.

  1. با دیگران مصاحبه کنید و خودتان هم در مصاحبه شرکت کنید.

صرف نظر از صنعتی که در آن هستید، مصاحبه­های منظم می­تواند به تولید محتوای قابل اشتراک برای وب­سایت­ها و نشریات منتهی شود. اگر سخنران خوبی هستید یا فرصت کافی دارید به سوالات پیشنهادی مصاحبه پاسخ دهید. این ترفند می­تواند موجب افزایش تعداد بک لینک­ها به وب سایت شما شود. فراموش نکنید که اگرچه نمی­دانیم که معیارهای دقیق طبقه­بندی وب سایت به عنوان «با کیفیت» یا غیر از آن از نظر گوگل چیست، ولی بک لینک­های با ارزش می­تواند در بهبود رتبه بندی سئوی شما حیاتی باشد.

آژانس تخصصی سئودو با داشتن تیمی حرفه ای آماده برای ارائه خدمات سئو با تضمین رسیدن به صفحه اول گوگل است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها