رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 549646

در مورد وبینار بیشتر بدانید ؟

رپورتاژ تبلیغی / در یکی دو دهه اخیر، برگزاری سمینار ها و کلاس های آنلاین با شیب خوبی در حال پیشرفت بود. که این پیشرفت با همه گیری ویروس کرونا حالت انفجاری گرفت. در این روز ها اکثر ما با سمینار ها، کلاس ها و دوره های آنلاین و مانند این ها که وبینار نام دارد سروکار داشته ایم.در ادامه میخواهیم هرچه بیشتر در این مورد صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

a href="https://webinaronline.ir/" target="_blank">وبینار چیست؟

وبینار(webinar) از ترکیب دو کلمه وب (web) و سمینار (seminar) تشکیل شده. همانطور که از معنی کلمات آن پیداست هر سمینار یا دوره یا کلاس و بطور کلی هر رویداد آنلاینی که دو طرف(برگزارکننده و شرکت کنندگان رویداد)با هم تعامل داشته باشند و در یک زمان مشخص و در بستر وب باشد، وبینار گفته میشود.

وبینار چه مزایایی دارد؟

تا قبل از فراگیری سمینار ها و کلاس های آنلاین، بسیار پیش می آمد که برای شرکت در کلاس فلان استاد و فلان کارآفرین موفق، جدا از هزینه ای که برای شرکت در کلاس یا سمینار فیزیکی صرف می کردیم؛ باید کیلومتر ها راه طی میکردیم تا به محل مورد نظر برسیم. خود این شامل استرس سر موقع رسیدن، کجا ماندن، تهیه غذا، خستگی راه و...میشد. برای برگزارکننده هم دردسر هایی داشت. مثل فراهم کردن مکان مناسب، دیتا پروژکتور، نیرو برای فراهم کردن نظم و راهنمایی و امنیت، پذیرایی و... .

با برگزاری این رویداد ها بصورت مجازی و آنلاین چه اتفاقی افتاد؟

شما با داشتن یک لب تاپ یا سیستم خانگی و یا حتی یک موبایل میتوانید در کلاس و دوره موردنظرتان شرکت کنید. ممکن است در رستوران باشید یا در پارک و یا هر جای دیگری. فقط کافی است اینترنت و یکی از ابزار های گفته شده را داشته باشید.دیگر خبری از طی مسافت طولانی و خستگی راه و هزینه های آن نیست. هزینه شما فقط اینترنت است. و یا اگر رویداد مورد نظر رایگان نباشد؛ مثل دوره ها و سمینار های فیزیکی غیر رایگان هزینه ای برای آن هم پرداخت خواهید کرد.

برای برگزار کننده هم بشدت در هزینه ها صرفه جویی خواهد کرد. دیگر لازم نیست هزینه ای برای مکان و پذیرایی و نیرو بکند. با داشتن اینترنت و میکروفن مناسب یک سیستم کامپیوتری می تواند کلاس یا دوره خود را با بهترین کیفیت برگزار کند.

اما بجز صرفه جویی در هزینه های مالی، می توان به افزایش کیفیت برگزاری رویداد ها بصورت آنلاین به عنوان یک مزیت بزرگ اشاره کرد.برگزار کننده میتواند با ارائه اسلاید ها، فیلم، صوت و نوشتن بصورتی که به خوبی برای همه قابل دیدن است؛ دانسته های خود را منتقل کند. کیفیت برگزاری یک سمینار فیزیکی با 10 نفر به هیچ وجه قابل مقایسه با همان سمینار با تعداد 500 نفر نیست.اما این مثال در سمینار آنلاین به این شکل است که کیفیت برای هر چند نفر هم که شرکت کننده داشته باشید کاهش نمی یابد.

راه اندازی مدرسه آنلاین را در سایت وبینار آنلاین ببینید.

موارد استفاده از وبینار

1. استفاده آموزشی

معمول ترین استفاده از رویداد های آنلاین همین استفاده آموزشی است.مخصوصا در شرایط کنونی همه گیری ویروس کووید 19 که آموزش خود را مدیون این پلتفرم آنلاین می داند.حتی تصور نبود امکان برگزاری کلاس ها و دوره های مجازی غیر ممکن است.مگر میشود که کل جهان دوسال روند آموزش و پیشرفت علمی خود را متوقف کند؟ پیشرفت علم و تکنولوژی متوقف نشدنی است. دانشجویان و دانش آموزان در این بستر توانستند که با این شرایط روند تحصیل خود را ادامه دهند.

همچنین ارتباط و تبادل نظرات و ایده های صاحب نظران و دانشمندان چه قبل از شیوع کرونا و چه هم اکنون در سراسر دنیا با این قابلیت امکان پذیر بوده است.

2. استفاده تجاری

هر شرکت بزرگ و کوچک، تولید کننده ها و بطور کلی هر کسی که محصولی برای عرضه دارد؛ می تواند از این بستر برای معرفی محصول و کسب و کار خود استفاده کند. با این کار هم بازار هدف خود را پیدا کرده و هم میتواند به سوالات و نظرات مشتریان بصورت آنلاین گوش کند.با این روش می تواند با ارائه اطلاعات و معرفی هرچه جذاب تر محصول خود به صورت ویدئو و اسلاید و یا هر شکل دیگری، بر مخاطبان خود تاثیر بگذارد؛ و باعث فروش محصول و شناخته تر شدن کسب و کار خود میان افرادی که مورد هدفش هستند بشود.

3. جلسات درون شرکتی و هماهنگی و تبادل نظر با همکاران

این مورد هم کاربران خاص خود را دارد. و میتواند برای اداره ها، شرکت ها، ارگان ها و این دست مشاغل مفید باشد.به این شکل که ایده ها، راهکار ها، مسئولیت ها و دیگر موارد در این جلسات مطرح می شود و هرکس از وظایف خود مطلع میشود. و نیازی به گفتن نیست در شرایط کنونی که بسیاری از مشاغل بصورت دورکاری در حال ادامه حیات خود هستند؛ این مورد چقدر حائز اهمیت است.

نرم افزار های برگزاری وبینار

برای برگزاری و یا شرکت در یک وبینار باید از یک نرم افزار که قابلیت های لازم این کار را داشته باشد استفاده کرد.در این زمینه نرم افزارهای قدرتمند فراوانی وجود دارند؛ ما تعدادی از آنها را به شما معرفی میکنیم.امیدواریم که برای شما کارگشا باشد.

1. ادوبی کانکت(Adobe Connect)

2. اسکای روم (Sky Room)

3. زوم (Zoom)

4. کلیک میتینگ (Click Meeting)

5. گو تو میتینگ (Go to Meeting)

راه اندازی کلاس آنلاین چگونه است؟

سخن آخر

سالها بعد وقتی از این دوران کرونایی یاد کنیم، بدون تردید قدردان وبینار خواهیم بود. چرا که نگذاشت زندگی بیشتر مردم جهان به حاشیه فراگیری این ویروس رانده شود. پویایی کسب و کار ها و قطع نشدن روند تحصیل و پیشبرد علم، همه این ها را مدیونش هستیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها