رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557631

با این نوشیدنی از مغز خود در برابر سکته محافظت کنید

ساعت 24-چای قرمز یا چای رویبوس که به‌نام چای ترش شهرت دارد نوشیدنی سرشار از آنتی‌اکسیدان و فاقد کافئین است.

html>

گرچه در طب سنتی این گیاه برای تسکین مشکلات گوارشی، آلرژی، بیماری‌های پوستی و مقابله با عوارض پیری کاربرد دارد اما مطالعات علمی نیز فواید این نوشیدنی را تایید می‌کنند. در ادامه این مطلب، به مهم ترین فواید این نوشیدنی اشاره کرده و در نهایت طرز تهیه آنرا آموزش داده ایم که به ترتیب عبارتند از:

مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها
این نوشیدنی سرشار از پلی فنول‌ها از جمله فلاونوئیدهاست که آنتی‌اکسیدان‌های قوی محسوب می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهد مصرف این نوشیدنی با بهبود سطح آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن همراه است و عوامل زمینه‌ساز بروز بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. البته ترکیبات آنتی‌اکسیدانی تاثیر جدی در مقابله با سرطان نیز دارند.

محافظت در برابر سکته مغزی
پژوهشی که در سال 2017 انجام شد حاکی از آن است که چای ترش نقش محافظت در برابر سکته مغزی را دارد. محققان آفریقای جنوبی با انجام آزمایش‌های مختلف دریافتند مصرف چای ترش در طولانی‌مدت می‌تواند از سلامت نورون‌ها محافظت کند و زمینه بروز سکته مغزی را کاهش دهد که از همین‌رو به افراد در معرض خطر این مشکل پیشنهاد می‌شود. این نوشیدنی همچنین مانع از تجمع ترکیبات عامل پیری مغز خواهد بود.


بهبود سلامت کبد
براساس بعضی از مطالعات آزمایشگاهی، نوشیدن چای ترش می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های کبدی کمک کرده و روند طبیعی بازسازی سلول‌های کبد را تسهیل کند. این قابلیت در بهبود بیماری هپاتیت‌ و سیروز کبدی موثر است اما نیاز به مطالعات تکمیلی در این زمینه وجود دارد.

چطور چای ترش را آماده کنیم؟
تهیه چای ترش شبیه چای سیاه است. حدود یک قاشق از برگ‌های خشک آن برای هر فنجان آب جوش کافی است که 5 تا حداکثر 10 دقیقه نیاز به دم‌کشیدن دارد تا ترکیبات فعال آن وارد آب شود. نکته جالب اینکه چای ترش برخلاف چای سیاه و سبز فاقد ترکیبات محرک است و نوشیدن آن اختلال در روند خواب ایجاد نمی‌کند. البته استفاده از کلمه چای، صرفا به‌دلیل شباهت با این نوشیدنی‌ها مرسوم شده‌ است.

منبع: سلامت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها