رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557967

عدم اجماع اعضای شورای امنیت علیه ایران

ساعت24- یک منبع سازمان ملل به شبکه روسی «آرتی» گفت برخی از اعضای شورای امنیت برای حمایت از ادعاهای انگلیس در نشست روز جمعه درباره حمله به کشتی صهیونیستی آمادگی نداشتند و می‌گویند تحقیقات مستقل در این خصوص لازم است.

html>

یک منبع سازمان ملل به شبکه روسی «آر.تی» گفت برخی از اعضای شورای امنیت این نهاد در حمایت از ادعاهای مطرح شده از سوی شرکای غربی خود درباره حمله اخیر به یک نفتکش صهیونیستی در سواحل عمان موضع محتاطانه‌ای دارند و می‌گویند تحقیقات مستقل در این خصوص لازم است.

به گزارش این شبکه، انگلیس خواستار نشست شورای امنیت در پشت درهای بسته در روز جمعه برای بحث درباره حمله ادعایی پهپادی علیه یک نفتکش صهیونیستی شد و پیش از آن در روز سه‌شنبه بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ادعا کرد که «بسیار محتمل» است ایران مسئول این حمله باشد.

واشنگتن هم در واکنش به این حادثه با ابراز حمایت از متحد خود، قول داد که برای اطمینان از پاسخگویی و شناسایی و برخورد با ایران در شورای امنیت، کار خواهد کرد.

به گزارش «آر.تی» با این حال، منبع مذکور به این شبکه گفت که برخی از اعضای شورای امنیت برای حمایت از ادعاهای انگلیس در نشست روز جمعه آمادگی نداشتند.

این منبع گفت: بدیهی بود که همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل حاضر نبودند از پیشنهادات اتهامی شرکای غربی حمایت کنند در حالی که نتایج تحقیقات مستقل و بی‌طرف بین‌المللی را نداشتند.

پیش از این معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به اتهام‌زنی‌های اخیر رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به ایران درباره حادثه رخ داده برای کشتی «مرسر استریت» تصریح کرد که این اطلاعات متناقض و بر پایه حدس و گمان است.

نماینده انگلیس در سازمان ملل اما در ادامه اتهام‌پراکنی‌های بی‌سند این کشور علیه ایران در نشست روز جمعه مدعی شد حمله به مرسر استریت با پهپاد ساخت ایران صورت گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها