رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 558162

رگبار ‌پراکنده در ۱۸ استان ایران/ خیزش گرد و خاک در ۴ استان

ساعت24-مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار ‌پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق در ۱۸ استان کشور، از خیزش گرد و خاک در چهار استان کشور خبر داد.

html>

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۱۸ مرداد) در بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب اصفهان، ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز، قزوین و تهران رگبار ‌پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط جوی فردا (۱۹ مرداد) در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز، مرکزی، برخی نقاط فارس، هرمزگان و جنوب کرمان مورد انتظار است، گفت: چهارشنبه (۲۰ مرداد) نیز بارش در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان و جنوب کرمان ادامه دارد.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، ‌ پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ مرداد) در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود و تنها در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش ‌پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان ضمن بیان اینکه با توجه به افزایش سرعت وزش باد طی فردا و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ مرداد)، رخداد گرد و خاک در مناطقی از ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: طی ‌پنج روز آینده دربرخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود همچنین طی این مدت شرق دریای عمان مواج ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۹ مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ سانتیگراد و طی روز ‌چهارشنبه (۲۰ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها