رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584510

تحلیل لیگ بیست و یکم به روایت مجید جلالی

ساعت24-کارشناس فوتبال ایران می‌گوید استقلال در آرامش کار کرد و به قهرمانی رسید.

html>

مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارزیابی‌اش از لیگ بیست و یکم اظهار کرد: لیگ امسال فراز و نشیب‌های زیادی داشت و شاید مهمترین موضوع بحث کیفیت لیگ باشد، خیلی‌ها به این موضوع اذعان داشتند که امسال لیگ با کیفیتی را شاهد نبودیم. شاید دو یا سه تیم بودند که فوتبال با کیفیت انجام می‌دادند اما سایر تیم‌ها خیلی با کیفیت نبودند. فاصله بین سه تیم سپاهان، پرسپولیس و استقلال با سایر رقبا ایجاد شده به خوبی گویای این مسئله است که این سه تیم از نظر کیفی فوتبال بهتری را انجام دادند و از شرایط تیم‌ها از نظر کیفی یکسان نبود. البته ما نمی‌توانیم بگوییم تیم‌هایی مثل گل گوهر، مس رفسنجان و فولاد خوزستان، فوتبال بی کیفیتی ارائه کردند.

وی افزود: اینکه ما در لیگ امسال بازیکن پدیده‌ای ندیدیم بسیار ناامید کننده است و از طرف دیگر تعداد گل‌های زده در خیلی از هفته‌ها بسیار کم بود. در این میان مربیان جوانی مثل آقای ربیعی، کلانتری و همین طور محرم نویدکیا عملکرد خوبی داشتند و نشان دادند که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. یک مربی مثل نویدکیا با صحبت‌ها و دیدگاه‌هایش نشان داد که فوتبال ما هم می‌تواند در این زمینه شاهد تغییراتی باشد. ما باید از این دسته از مربیان مراقبت کنیم و اجازه بدهیم کارش را خوب پیش ببرد. سپاهان از نظر مدل بازی هم بسیار خوب کار کرد و حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم از مدل بازی خود یعنی یک بازی هجومی کنار نکشید و کارش را به خوبی ادامه داد.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: استقلال به عنوان تیمی که به قهرمانی رسیده و تا هفته بیست و هفتم هیچ باختی در کارنامه ندارد، کیفیت بسیار خوبی از خود ارائه کرد. استقلال برای اینکه قهرمان بشود و جام بگیرد نیاز به این نداشت که القاء‌های جدید به فوتبال ارائه بدهد. آن‌ها همین که در آرامش کارشان را پیش بردند به موفقیت رسیدند. پرسپولیس هم در این فصل چالش‌های بسیاری داشت و این موضوع تاثیر زیادی در عملکرد این تیم داشت. اگر بخواهیم یک تفاوت میان استقلال و پرسپولیس را نام ببریم باید بگوییم استقلال بیشتر از همیشه در آرامش بود و در مقابل پرسپولیس آن آرامش چند سال گذشته خود را نداشت.

جلالی همچنین گفت: اگر بخواهیم درباره چالش‌ها و مباحث اینچنینی بیشتر صحبت کنیم باید این موضوع را در رفتار مربیان استقلال و پرسپولیس ببینیم. فرهاد مجیدی همه تمرکزش روی تیمش بود و عملا دغدغه جانبی نداشت اما در مقابل یحیی گل محمدی با انبوهی از دغدغه‌های مختلف روبه‌رو بود که حتی این موضوع در داربی هم خود را نشان داد و آن رفتار عجیب و غریب را از سرمربی پرسپولیس دیدیم. اگر یک تیم بخواهد به قهرمانی برسد. باید سه فاکتور را رعایت کند. یک فاکتور مباحث مدیریتی است و یک بحث هم مباحث فنی است و یک بحث هم مربوط به بستن تیم می‌شود. من فکر می‌کنم استقلال در هر سه آیتم خوب کار کرد اما در مقابل پرسپولیس در مباحث مدیریتی و همین طور نقل و انتقالات موفق ظاهر نشد. همین شرایط هم باعث شده بود که پرسپولیس با آرامش کافی کارش را ادامه ندهد. البته مباحث دیگری نظیر ضریب اشتباه بازیکنان و مصدومیت‌ها هم روی عملکرد پرسپولیس تاثیرگذاشته بود.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت یحیی گل محمدی با پرسپولیس در این فصل ناکام بوده است، گفت: اگر ناکامی را بخواهیم کسب نکردن جام معرفی کنیم از نظر من درست نیست. تیمی که پنج دوره قهرمان لیگ شده و الان نایب قهرمان شده است قطعا ناکام نبوده است. به هر حال مشکلات مدیریتی و تغییرات مدیرعامل در این باشگاه تاثیر زیادی روی نتیجه تیم گذاشته است. در هر حال خود کادر فنی پرسپولیس هم روی مواردی اشتباه داشته‌اند و به همین خاطر نمی‌توانیم بگوییم آن‌ها در قهرمان نشدن پرسپولیس بی تقصیر هستند. پرسپولیس خوب بسته نشده و از طرفی اشتباهات فردی هم در روند بازی‌ها داشته است.

جلالی در پایان همچنین گفت: درست است که تیم‌هایی مثل فجرسپاسی و شهرخودرو در انتهای جدول هستند اما من امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که این تیم‌ها در لیگ بمانند. استان فارس با توجه به استعدادهایی که دارد باید یک سهمیه در لیگ برتر داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها