رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595459

دیپلمات روس: غرب به دنبال تجزیه روسیه است

ساعت24-نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد که اقدامات غرب در جهت تضعیف و تجزیه روسیه و به منظور رسیدن به اهداف شوم سیاسی‌ است.

html>

به گزارش تاس، «واسیلی نبنزیا» در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: هدف کشورهای غربی تضعیف و تجزیه روسیه است تا مسکو را در نهایت به پذیرش‌ خواسته‌هایشان مجبور کنند.

وی با بیان اینکه استراتژیست‌ها و نظریه‌پردازان آمریکایی رویای تجزیه و تسلیم روسیه را در سر دارند، افزود: این امر برای همه آشکار است که تنها هدف غرب و شکل‌دهی بن‌بست کنونی در مرزهای روسیه، تضعیف هر چه بیشتر مسکو است.

این دیپلمات روس با اشاره به اینکه بارها و بارها، در دوره‌های تاریخی مختلف، مسکو از حق آزادی و استقال خود دفاع کرده، خاطر نشان کرد: مردم روسیه تاریخ را به یاد دارند و فراموش نکرده‌اند که رسیدن به این آزادی تا چه حد برایشان دشوار بوده است.

نبنزیا ادامه داد: همانند دهه‌ها و قرن‌های گذشته ما همچنان برای دفاع از منافع سرزمین پدری خود و حمایت از ناتوانان آماده هستیم. این در خون ماست و هیچ تبلیغات سیاسی نمی‌تواند آن را تغییر دهد.

روسیه دیروز سه‌شنبه، آخرین روز رای گیری در ۴ منطقه از اوکراین را برگزار کرد که به اعتقاد مسکو این همه پرسی راه را برای الحاق رسمی این مناطق به فدراسیون روسیه هموار می‌سازد. به گزارش اسپوتنیک اکثریت مردم مناطق دونباس شامل دونتسک و لوهانسک و نیز مناطق خرسون و ژاپروژیه در شرق و جنوب شرقی اوکراین که تحت تصرف روس ها درآمده، از الحاق این مناطق به روسیه حمایت کردند.

به دنبال برگزاری همه پرسی در دونباس، اتحادیه اروپا اعلام کرد همه پرسی در چهار منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین که از چند روز پیش آغاز و نتایج نهایی آن روز گذشته اعلام شد را به رسمیت نمی‌شناسد.

سازمان ناتو نیز اعلام کرد اجرای رفراندوم از جانب مسکو برای الحاق بخشی از اوکراین به خاک روسیه، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم اعلام کرد غرب هرگز نتایج همه پرسی مربوط به الحاق بخشی ازخاک اوکراین به روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت.

در سال ۲۰۱۴ هم شبه جزیره کریمه با برگزاری همه پرسی به روسیه پیوست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها