رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 609601

چهره‌های خاطره‌ساز

ساعت24-وقتی مخاطب تلویزیون باشی، چشمت به دیدن برخی بازیگران عادت می‌کند و انتظار داری نقش‌های مشابه بازی کنند.

خبر
div class="row baznashr-body">

آنتن تلویزیون در یک سال گذشته با تغییراتی همراه بود. از ورود چهره‌های جدید تا نقش‌های متفاوت بازیگران قدیمی. یکی از این بازیگران پرکار که مخاطب بیشتر از همیشه او را در قاب تلویزیون دید، ثریا قاسمی بود که تاکنون خاطره‌های بسیاری را برای مخاطبان ساخته است. از همان زمانی که با «محمدم» گفتن‌هایش در سریال در پناه تو، چشم مخاطب را به بازی خود دوخت تا همین سال پیش که دو سریال از او روانه آنتن شد.

مادر مقتدر

قاسمی سال گذشته با سریال‌های حکم رشد، برف بی صدا می‌بارد و گیلدخت، بیشتر از قبل به هنرمندی برای مخاطب پرداخت. قصه سریال حکم رشد از جایی شروع می‌شود که یک سرهنگ نیروی انتظامی تصمیم می‌گیرد ریاست کلانتری محل زندگی پسرخاله‌اش که برادر شیری‌اش هم هست را بپذیرد. تمام اعضای خانواده با این امر مخالفند، زیرا فکر می‌کنند برادر شرورش ممکن است باعث دردسر او شود. این خلاصه قصه‌ای است که نقطه ثقل آن در دست ثریا قاسمی بود. قاسمی در این سریال در نقش توران، مادر ذبیح و غلام تلاش می‌کرد اختلاف میان دو فرزندش - یکی فرزند واقعی و دیگری فرزند رضایی‌اش- را ساماندهی کند. هنرنمایی دیگر قاسمی در سریال گیلدخت بود که هنوز هم پخش آن ادامه دارد و جذابیت‌های دیگری از بازی ثریا قاسمی را به نمایش گذاشته است. سریال برف بی‌صدا می‌بارد هم با بازی او تماشایی بود.

خان پرتکرار

محمود پاک‌نیت به واسطه بازی در دو سریال گیلدخت و آتش و باد، توانست نقش خان را ماندگار کند. او در سریال اولی، خانی است که از بالا به پایین کشیده شده و در سریال دوم با خیانت قوام کنار گذاشته می‌شود. سریال گیلدخت که در همین چند ماه مخاطبان بسیاری را به سمت خود کشانده، قصه زندگی گلنار است که در لابه‌لای تاریخ پیچیده می‌شود و او را با تغییرات بسیاری همراه می‌کند. پاک‌نیت در این سریال نقش پدر گلنار را که خان است، دارد، اما به واسطه برخی خیانت‌ها پایین کشیده می‌شود. پاک‌نیت در سریال آتش و باد قدری متفاوت است و همراه شدن نصفه و نیمه فتح‌ا... خان با قوام‌الدوله را روایت می‌کند که تفاوت‌های ریز و درشتی با نقش دیگر او در گیلدخت دارد.

عمو کیوان ماندگار

سیروس میمنت بازیگر کارکشته‌ای است که مخاطب او را به واسطه نون خ بیشتر شناخت. او سال گذشته در سری چهارم نون خ حضور داشت و برنامه پیرانه سر را هم در کارنامه خود به ثبت رساند. میمنت در پیرانه‌سر حضوری کوتاه در آیتم‌های نمایشی داشت؛ برنامه‌ای که با محوریت دغدغه‌های افراد بالای ۶۰ سال روی آنتن رفته بود. البته نقش ماندگار او در کاراکتر عمو کیوان چیزی است که میمنت را بیشتر از قبل به مخاطب معرفی کرد. سریال نون خ روایتی از روستایی در غرب کشور است که نورالدین خانزاده شخصیت محوری آن است و در هر فصل با یک قصه روبه‌رو شده و مخاطب را با خود همراه می‌کند. میمنت یا همان عمو کیوان در این سریال نقش مرد کرد عاشقی را بازی می‌کند که تضاد شخصیتی‌اش، موقعیت‌های طنز و جالبی را پیش چشم مخاطب می‌گذارد.

ورود یک چهره تازه

یکی از بازیگرانی که باید گفت هم در سال گذشته پر کار بود و هم به نوعی به تلویزیون معرفی شد، میترا رفیع بود که توانست توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد. رفیع که پیش از این سابقه بازی در تئاتر را داشت، در بی‌همگان و گیلدخت به خوبی درخشید. او در بی‌همگان نقش یک دختر عاشق و پولدار را بازی می‌کرد که عشق او را به سمت و سوی دیگری می‌کشاند. در گیلدخت هم که هنوز پخش آن به اتمام نرسیده، نقش یک خان زاده را بازی می‌کند که از بالا به پایین کشیده می‌شود و برای نجات والدینش تلاش می‌کند. بسیاری معتقدند رفیع توانسته توانمندی‌های خود را به طور جدی در معرض نمایش بگذارد و از همین جهت باید او را یک بازیگر خوش‌آتیه دانست.

از دیگر بازیگرانی که سال گذشته خوش درخشید و بیش از پیش در قاب تلویزیون ظاهر شد، نگین صدق‌گویا بود که در سریال‌های تمام رخ و ساعت صفر حضور داشت. سریال تمام‌رخ که باید آن را ادامه سرجوخه دانست، در قصه تازه خود روایتگر خانواده‌ای بود که نگین صدق‌گویا نقش یکی از دختران این خانواده را بازی می‌کرد. علاوه بر تمام‌رخ، سریال ساعت صفر هم به عنوان یکی دیگر از کارهای او روی آنتن رفت تا صدق‌گویا را به یک بازیگر پرکار تبدیل کند.

توانمندی‌های مختلف مهران رجبی

مهران رجبی از همان زمانی که حضور کوتاهی در تلویزیون داشت تا وقتی که به یک بازیگر پرکار در تلویزیون تبدیل شد، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های مختلفی از خود نشان داد. او سال گذشته فقط در سریال وضعیت زرد بازی کرد، اما در برنامه‌های بسیاری مثل هاشور از شبکه افق، دورهمی از شبکه سه و پیرانه سر از شبکه سلامت حضور داشت. برنامه هاشور یک برنامه ترکیبی طنز و سرگرمی بود که از شبکه افق روی آنتن می‌رفت. در این برنامه، بررسی دغدغه‌های مردم با زبانی طنز و نمایشی مطرح می‌شد. برنامه شبانگاهی خودمونی هم توانست نمایشی از یک برنامه خانوادگی باشد که رجبی اجرای آن را بر عهده داشت و تلاش می‌کرد با زبان طنز، اوقات مفرحی برای خانواده‌ها ایجاد کند.

نقش ماندگار حبیب

یکی دیگر از بازیگران پرکار تلویزیون در سال گذشته امین زندگانی بود. او هم در سریال متفاوت حبیب بازی کرد که روایتی از حضور داعش در سوریه بود و هم هنرنمایی‌اش در ساعت صفر تماشایی بود. بازی او در سریال حبیب، در نقشی به همین نام بود. حبیب مستشار ایرانی در یکی از شهرهای سوریه بود که در زمان محاصره داعش به دلایلی در این شهر می‌ماند و تلاش می‌کند تا به افراد تحت محاصره کمک کند. مجموعه دیگری که زندگانی در آن بازی کرد، ساعت صفر بود. این سریال روایتگر فردی به نام سام شکرچیان بود که غرق در کار و تجارت است و به واسطه ناکامی در یک معامله کلان، به شدت عصبانی و آشفته است. این آشفتگی باعث می‌شود تا در راه شمال، با یک وانت تصادف کند و این آغاز ماجراست. زندگانی در این سریال حال و هوای همیشگی خود را داشت، اما به واسطه قصه متفاوتی که مخاطب با آن روبه‌رو می‌شد، توانست کاراکتری تماشایی را بازی کند.

مادرانگی ماندگار

افسانه ناصری را هم باید در ادامه بازیگرانی دانست که نقش‌های بسیاری را در سال ۱۴۰۱ در تلویزیون ایفا کرد. او علاوه بر سریال بی‌همگان، در جزر و مد هم نقش‌آفرینی کرده بود. او در سریال جزر و مد توانست ایفاگر نقش مادری باشد که خانواده‌اش به ناچار با مهاجرت روبه‌رو می‌شود.

از دیگر بازیگران تلویزیونی که سال گذشته پرکار بود، می‌توان به هادی دیباجی اشاره کرد که مجموعه‌های تازه وارد و برف بی صدا می‌بارد را در کارنامه سال گذشته خود داشت. او در مجموعه برف بی‌صدا می‌بارد نماینده جوانان دهه ۶۰ بود که بعد از رفتن به جبهه، دچار جانبازی می‌شود و تلاش می‌کند به زندگی عادی خود ادامه دهد. دیباجی با این مجموعه، در میان بازیگران پرکار تلویزیون است. در میان بازیگران پرکار سال گذشته، نام ویدا جوان را هم باید لحاظ کرد. او در دو سریال مسافران شهر و تمام رخ نقش‌آفرینی کرد. بازی او در سریال تمام رخ توانست یک نقش متفاوت از او را به نمایش بگذارد؛ نقش دختر جوانی که برای انتقام از اتفاقات گذشته‌ای که بر سر خانواده‌اش افتاده، تصمیم به ازدواج به مرد سن و سال داری می‌کند که ماجراهای مختلفی را رقم می‌زند.

روایتگر نقش خسرو

خاندان بنفشه‌خواه را باید در کل هنرمند دانست، اما بیژن بنفشه‌خواه سال قبل بیش از دیگر افراد خانواده‌اش در قاب تلویزیون حاضر شد. او علاوه بر نقش جذاب و دیدنی خود در سریال لیسانسه‌ها که باز هم از شبکه آی‌فیلم روی آنتن رفت، توانست در سریال‌های مستوران و نون خ، کاراکترهای متفاوتی را به نمایش بگذارد. سریال مستوران با حضور بازیگرانی، چون حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، بیژن بنفشه‌خواه و رؤیا میرعلمی توانست روایتگر ماجراهایی تلفیقی از داستان‌های کهن ایرانی مانند هزار و یک شب، کشکول، گلستان و شاهنامه باشد. بنفشه‌خواه در فصل جدید سریال نون خ هم نقش متفاوتی بازی کرد تا نشان دهد در نمایش هرنوع کاراکتری، توانمند است.

مردان پر تکرار

حبیب دهقان‌نسب را هم باید جزو بازیگرانی دانست که بازی‌اش در سریال‌های گیلدخت و مسافران شهر او را به میان هنرمندان پرکار ۱۴۰۱ کشاند. سریال گیلدخت از جمله کارهای پرمخاطبی است که دهقان نسب در آن نقش فردی به نام زین‌العابدین را بازی می‌کند. سریال مسافران شهر هم از دیگر کارهای دهقان‌نسب بود که با محوریت توجه به رزمندگان دوران هشت سال دفاع‌مقدس و ایثارگران روی آنتن رفته بود. امید روحانی هم جزو بازیگران پرکار تلویزیون است که دو سریال دردسردهای شیرین و برف بی صدا می‌بارد را در کارنامه تلویزیونی سال گذشته خود ثبت کرده است. روحانی در سریال برف بی صدا می‌بارد نقش خاص یک پدر از کارافتاده را داشت که شاهد تباهی زندگی پسرش است و نمی‌تواند کاری کند. بازی روحانی به باور بسیاری از کارشناسان، واقعی است و به دل مخاطب می‌نشیند.

منبع: جام جم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها