رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630625

پزشکان باید جور ناتوانمندی بیمه‌ها را بکشند!

ساعت 24 - عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه پزشکان باید جور ناتوانمندی بیمه‌ها را به دوش بکشند، گفت: پایین نگه داشتن تعرفه خدمات پزشکی باعث آسیب به سلامت مردم می‌شود.

بهنام عباسیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه سه ضلع مهم خدمات درمانی، مردم، درمانگران و بیمه‌ها هستند، اظهار کرد: متاسفانه در سا‌ل‌های اخیر خدمات پزشکی دولتی رو به افول رفته است زیرا از سویی پزشکان نمی‌توانند بسیاری از خدمات را به دلیل به روز نبودن زیرساخت‌ها در بخش دولتی ارائه دهند و بخش دولتی به دلیل پایین بودن تعرفه‌ها گاها نمی‌تواند خدمات خود را به روز کند و زیرساخت‌های خود را با تکنولوژی‌های روز ارتقا دهد و همین امر گاها باعث می‌شود پزشکان بیماران را از بخش دولتی به بخش خصوصی هدایت کنند.

وی افزود: از سوی دیگر تعرفه‌های خدمات پزشکی با هزینه‌های واقعی تطابق ندارد؛ تعرفه‌های خدمات پزشکی باید براساس قیمت تمام شده خدمات تعیین شود اما هر ساله شاهد کاهش مقدار آن هستیم و دولت می‌خواهد با مدارا کردن در تعیین تعرفه‌ها میزان هزینه‌های پرداختی را کاهش دهد.

عباسیان با بیان این که متاسفانه صنعت بیمه در ایران ناکارآمد است و بیمه‌گرها یا نمی‌خواهند هزینه کنند و یا بودجه لازم برای پوشش بیمه‌ای افزایش تعرفه‌ها را ندارند؛ گفت: پزشکان موافق افزایش فشار مالی بر مردم نیستند و این افزایش تعرفه و واقعی شدن آن را باید بیمه‌ها پوشش بدهند. وی در پاسخ به این سوال که "علت شکل‌گیری رابطه مالی بین پزشک و بیمار و دریافت زیرمیزی از بیماران چیست؟" متذکر شد: رابطه مالی بین پزشک و بیمار باید از میان برداشته شود و راهکار آن نیز این است که تعرفه‌ها واقعی دیده شود و برای جلوگیری از پرداخت از جیب مردم، بیمه‌ها به وظیفه خود عمل کنند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه پایین بودن تعرفه‌ها و بی‌انگیزگی پزشکان برای کار کردن در بخش دولتی باعث آسیب به سلامت مردم نیز می‌شود، گفت: باید قدر پزشکان خود را بدانیم تا مجبور به عقبگرد نشویم و کشور مجبور نشود که برای تامین سلامت مردم از کشورهای خارجی پزشک وارد کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم اینکه پول زیادی وارد چرخه درمان می‌شود؛ این پول به دست پزشکان نمی‌رسد؟ تصریح کرد: متاسفانه تمام زیرساخت‌های بیمارستان‌ها در بخش دولتی فرسوده شده‌اند و عمده درآمد بیمارستان صرف هتلینگ، به روزرسانی و تعمیر بخش‌هایی از بیمارستان‌ها می‌شود و با تعرفه‌های دریافتی فقط می‌توان بیمارستان‌ها را سرپا نگه داشت؛ از سوی دیگر بیمه‌ها حتی همین تعرفه‌های پایین را نیز با چندماه تاخیر به مراکز درمانی پرداخت می‌کنند که این موضوع نیز باعث ایجاد مشکل در چرخه اقتصادی درمان و نارضایتی پزشکان می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها