رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631035

خبررسانی سلیقه ای معاون رییس جمهور

ساعت 24 - درحالی که وضعیت اقتصادایران به سوی بن بست سیاستگذاری پیش می‌رود و نابرابری در کشورروند فزاینده‌ای را تجربه می‌کند مدیران دولت از کارمنامه خود گزارش سفید و ناقص وسلیقه‌ای وقطره چکانی می‌دهند و برای امیدوارسازی بی پایه اعداد را پنهان می‌کنند.

به طورمثال رییس سازمان برنامه وبودجه ومعاون رییس جمهور بدون اینکه بگوید درسال 1402 درامدهای ارزی و هزینه‌های ارزی چگونه بودند با افتخار می‌گوید: میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است رییس سازمان برنامه و بودجه چرا امیدوار است شهروندان حرف اورا قبول می‌کنند و احیانا شاد می شوند. فعالان اقتصادی ونیز علاقمندان به سیاست می پرسند پارسال درامد ارزی کل اعم از صادرات نفت خام ، گاز ومیعانات گازی و پتروشیمی چقدر بوده و این ارزها با چه قیمتی به بازار عرضه شده‌اند و سهم هرفعالیت چقدر بوده است و منابع و مصارف ارزی درکجا تراز شده‌اند.

اینکه یک مقام ارشد بیاید به خبرنگاران بگوید " میزان تخصیص ارزی که در سال گذشته انجام گرفته رشد قابل توجهی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد " یعنی اینکه دیگر پرسش نکنید زیرا نمی توانم ونمی خواهم بیشترازاین بگویم. واقعیت این است که پنهان کاری دربرابر شهروندان به شایعه‌ها دامن می زند و شهروندان برای خود خبرسازی می‌کنند یا از رسان‌های خارج از ایران خبرمی گیرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها