رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631235

رئیسی خواستار نقد منصفانه شد

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت پرهیز از اختلافات سیاسی در جامعه اسلامی، اظهار داشت: دولت مردمی معتقد است بالا بردن آستانه تحمل برای شنیدن نقد مصلحانه و منصفانه برخلاف تهمت، تخریب و اتهام می‌تواند مشکلات را حل کند.

به گزارش تسنیم، سید ابراهیم رئیسی بامداد دوشنبه، در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و در شب شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی (ع)، در اجتماع زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن و نیز شب قدر با سالروز تشکیل جمهوری اسلامی ایران، شب قدر را شب امید و امیدواری توصیف و تصریح کرد: خداوند انسان را در تعیین سرنوشت خود سهیم و شریک قرار داده و اگر چنین نبود شب قدر و درخواست و دعا و نیایش معنا و موضوعیتی نداشت؛ شب قدر برای آن است که بندگان سالک خدا بدانند حق ندارند یاس و ناامیدی را بر خود حاکم کنند و همواره باید به رحمت و مغفرت خداوند امیدوار باشند.

رئیسی با بیان اینکه امام راحل به دنبال تشکیل نظامی مبتنی بر دین و پایه‌ریزی تمدنی نوین بود، اظهار داشت: امروز و پس از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با تبیین دقیق وضعیت و شرایط 40 ساله گذشته، مسیر پیش‌رو و گام‌های آتی را مشخص کرده‌اند و لذا این سند باید مستند تمام اقدامات مسئولان باشد.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: امام راحل با توجه به شناخت عمیقی که از شرایط درونی کشور و نیز شرایط جهانی داشت، پس از به رای گذاشتن نوع نظام، تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی و نیز خود قانون اساسی را به رای مردم گذاشت و لذا امروز شاهد آن هستیم که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با توجه توامان به رای جمهور مردم و نیز ارزش‌های دینی، آرمان و دمکراسی را در خود جمع آورده و به یکی از مترقی‌ترین قوانین اساسی دنیا تبدیل شده است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز و با گذشت 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان مردم نقشی اساسی و محوری در نظام اسلامی دارند و رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز در شعار امسال رفع مشکلات اقتصادی و جهش تولید را در کنار مشارکت مردم قابل تحقق دانستند، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در هر برهه‌ای به مشارکت مردم توجه شده، حوزه موفقیت نظام بوده است و هر جا به نسخه‌هایی غیر از انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام و رهبری عمل شده دچار مشکل شدیم.

رئیسی تصریح کرد: بی‌تردید آنچه می‌تواند ملت ما را به سعادت برساند، عمل به آموزه‌های دینی و رهنمودهای رهبری در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه شب قدر، شب توجه به جامعه در کنار توجه به خود است، اظهار داشت: امروز جامعه ما نیازمند تحول است که تلاش مضاعف مسئولین را در بخش‌های مختلف اجرایی کشور را می‌طلبد.

رئیسی با اشاره به رشد و پیشرفت‌های کشور برخلاف خواست و اراده دشمنان، افزود: دشمنانی که نمی‌خواستند انقلاب پیروز شود و نتوانستند این خواسته خود را محقق کنند، امروز نمی‌خواهند پیشرفت کنیم و البته باز هم نخواهند توانست.

رئیس جمهور گفت: ملت ما با اتکای به خدا و اعتماد به داشته‌های خویش در مسیر پیشرفت قرار گرفته و با همین اخلاص و استمرار مشارکت و حضور در صحنه، نقشی تعیین‌کننده در حل بسیاری از مشکلات ایفا خواهد کرد.

رئیسی با بیان اینکه امروز دولتمردان و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری به مردم هستند، باید خود را موظف به خدمت‌رسانی مخلصانه و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض بدانند، تصریح کرد: هر کسی غیر از این رویه عمل کند، قطعاً در حاشیه قرار خواهد گرفت. اجرای عدالت ممکن است با مخالفت‌هایی مواجه شود، اما برای ما نفع جامعه و رضایت خدای متعال مهم است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در اجتماع پرشور عزاداران مولای متقیان علی (ع)، به بخشی از وصایا و توصیه‌های حضرت امیر المومنین (ع) در ساعات پایانی عمر شریف‌شان، از جمله توصیه به تقوای الهی، نظم در امور، پرهیز از دنیازدگی، ایستادگی پای حق، مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم، توجه به ایتام، نماز و آیات نورانی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: امروز موضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین عمل به سفارش و وصیت امیر المومنین (ع) است که با تاکید امام خمینی (ره) در نظام اسلامی تثبیت و جزو اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و مردم ما هر ساله در جمعه آخر ماه مبارک رمضان در خیابان‌ها حمایت از مظلومین فلسطین و آزادی قدس شریف را فریاد می‌زنند. رئیسی با تاکید بر ضرورت پرهیز از اختلافات سیاسی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: نشاط سیاسی در کشور پذیرفته است، اما اختلافات سیاسی هرگز؛ همه چهره‌های برجسته، تریبون‌داران و نخبگان جامعه باید در جهت حفظ و ارتقای انسجام و وحدت در جامعه تلاش کنند و دولت مردمی نیز معتقد است بالا بردن آستانه تحمل برای شنیدن نقد مصلحانه و منصفانه برخلاف تهمت، تخریب و اتهام می‌تواند مشکلات را حل کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها