رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631536

اتاق بازرگانی همچنان زیر تیغ دولت

ساعت 24 - پیش‌بینی‌هایی که می‌گفتند دولت سیزدهم می‌خواهد تنها نهاد قانونی بخش خصوصی را تسخیر کرده و آن را در خدمت هدفهای خویش درآورد گویا با واقعیت‌های این روزها سازگار است و دولت سیزدهم با روندی مستمر در پی تضعیف اتاق است.

دولت سیزدهم تا اینجای کار توانسته است تخم اختلاف را درمیان اعضای هیات نمایندگان و نیز هیات رییسه بیندازد و تردیدهایی درباره راهبرد رییس تازه اتاق پدیدار سازد. درحالی که در تاریخ تازه اتاق سابقه نداشته است رییس مستقر در اتاق علیه رییس قبلی موضع انتقادی داشته باشد حالا با ترفندهایی این اتفاق افتاده و صمد حسن زاده گفته‌های حسین سلاح ورزی رییس برکنار شده اتاق به وسیله دولت سیزدهم را نادرست می‌داند. به گزارش رسانه‌های گوناگون حسین سلاح ورزی گفته است اعضای هیات نمایندگان از دخالت‌های روز افزون دولت در اتاق‌های سراسر کشور و نیز در اتاق ایران ناراضی‌اند و شاید استعفا دهند که با واکنش تند حسن زاده رو‌به‌رو شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد درهمین باره نوشته است: اتاق بازرگانی ایران همچنان منبع خبرسازی است؛ حتی با اینکه تکلیف ریاست آن روشن شد. در روزهای گذشته برخی روایت‌ها از داخل اتاق بازرگانی از نارضایتی شدید اعضای اتاق بازرگانی از نحوه رفتار دولت با این نهاد، حتی پس از برکناری رئیس آن حکایت دارد. به گفته این اعضا، دخالت دولتی در امور اتاق باید مطابق با حدود تعیین‌شده قانونی باشد. این در حالی است که به گفته آن‌ها تاکنون به این اندازه دولت در امور اتاق دخالت نداشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها